1 oktober 2024 | Symposium Jongeren, nieuws en sociale media: hoe bereiden we ons voor op de toekomst?
Het mediagedrag van jongeren biedt een venster op toekomstig nieuwsgebruik en daarmee op de toekomst van het nieuws. Het Commissariaat deed een onderzoek naar het nieuwsgebruik onder jongeren en komt met conclusies en aanbevelingen voor nieuwsmedia en mediabeleid.
Info
Datum: 1 oktober 2024
Tijd: 14:00-17:30 uur
OBA Oosterdok, Amsterdam
Gratis toegang
Programma
Dagvoorzitter Jeroen Smit opent om 14:00 uur het programma met Amma Asante (voorzitter Commissariaat voor de Media). Marieke Kuypers staat Jeroen bij en zorgt er deze middag voor dat u kunt meepraten.
Onderzoekers Karin Schut, Edmund Lauf en Irene Costera Meijer (hoogleraar e.m. Journalism Studies) presenteren de resultaten van het onderzoek. Hoe informeren jongeren zich over belangrijke gebeurtenissen in de wereld? Welke nieuwsmerken komen zij tegen op sociale media en wat vinden zij waardevol? En: wat is er nodig aan ontwikkeling en beleid om een pluriform kwalitatief nieuwsaanbod te waarborgen voor de toekomst?
Vervolgens praten we door met experts uit het veld. Onder anderen Rien van Beemen (Mediahuis en NDP Nieuwsmedia), Wieneke van Vucht (De Marker), Arne van der Wal (Follow the Money) en Alexander Klöpping delen hun visie op de toekomst van het nieuws vanuit hun expertise. Wetenschapper Theresa Josephine Seipp gaat in gesprek met Jeroen Smit over de manier waarop regelgeving kan bijdragen aan toekomstbestendige nieuwsvoorziening. We discussiëren deze middag verder over de concrete aanbevelingen uit het rapport. Wat zijn de eerste stappen die we samen kunnen zetten?
Tijdens de netwerkborrel is er gelegenheid om met elkaar door te praten.
Aanmeldingen kan via de site van het Commisariaat voor de Media
Foto: depositphotos.com
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:[Content Marketing Awards 2024] DPG Media: Dé Winterfair van Margriet en Libelle
[Interview] Albert Jan Vos over de Bioscoop10daagse: We maken er een feestje van
TBWA\NEBOKO en Ben verrassen studenten met gratis meubels
[Column] Michel van Velde: Waarom een standaard e-commerce-template je merk schade toebrengt
JAN (Hearst) & Another-Label lanceren modecollectie
Gepubliceerd door: Saskia van Weert