1 oktober 2024 | Symposium Jongeren, nieuws en sociale media: hoe bereiden we ons voor op de toekomst? 

1 oktober 2024 | Symposium Jongeren, nieuws en sociale media: hoe bereiden we ons voor op de toekomst? 

Het mediagedrag van jongeren biedt een venster op toekomstig nieuwsgebruik en daarmee op de toekomst van het nieuws. Het Commissariaat deed een onderzoek naar het nieuwsgebruik onder jongeren en komt met conclusies en aanbevelingen voor nieuwsmedia en mediabeleid.

Info

Datum: 1 oktober 2024
Tijd: 14:00-17:30 uur
OBA Oosterdok, Amsterdam
Gratis toegang

Programma

Dagvoorzitter Jeroen Smit opent om 14:00 uur het programma met Amma Asante (voorzitter Commissariaat voor de Media). Marieke Kuypers staat Jeroen bij en zorgt er deze middag voor dat u kunt meepraten.

Onderzoekers Karin Schut, Edmund Lauf en Irene Costera Meijer (hoogleraar e.m. Journalism Studies) presenteren de resultaten van het onderzoek. Hoe informeren jongeren zich over belangrijke gebeurtenissen in de wereld? Welke nieuwsmerken komen zij tegen op sociale media en wat vinden zij waardevol? En: wat is er nodig aan ontwikkeling en beleid om een pluriform kwalitatief nieuwsaanbod te waarborgen voor de toekomst?

Vervolgens praten we door met experts uit het veld. Onder anderen Rien van Beemen (Mediahuis en NDP Nieuwsmedia), Wieneke van Vucht (De Marker), Arne van der Wal (Follow the Money) en Alexander Klöpping delen hun visie op de toekomst van het nieuws vanuit hun expertise. Wetenschapper Theresa Josephine Seipp gaat in gesprek met Jeroen Smit over de manier waarop regelgeving kan bijdragen aan toekomstbestendige nieuwsvoorziening. We discussiëren deze middag verder over de concrete aanbevelingen uit het rapport. Wat zijn de eerste stappen die we samen kunnen zetten?

Tijdens de netwerkborrel is er gelegenheid om met elkaar door te praten.

Aanmeldingen kan via de site van het Commisariaat voor de Media

Foto: depositphotos.com

www.cvdm.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

[Content Marketing Awards 2024] DPG Media: Dé Winterfair van Margriet en Libelle

13-09-2024 | 08:00:00
De twee grootste vrouwenmediamerken, Margriet en Libelle, hebben de handen ineen geslagen: voor het eerst in de twintigjarige geschiedenis kreeg dé Winterfair, het grootste indoor-winterevenement van Nederland, een dubbele afzender.

[Interview] Albert Jan Vos over de Bioscoop10daagse: We maken er een feestje van

12-09-2024 | 17:30:00
Albert Jan Vos is oprichter en eigenaar van Luxor Cinemas. Hij is mede-initiator van de (eerste) Bioscoop10daagse die tot en met 19 september wordt georganiseerd. We spreken hem hierover

TBWA\NEBOKO en Ben verrassen studenten met gratis meubels

12-09-2024 | 14:43:52
Wat in eerste instantie leek op een kunstproject, bleek een marketingactie van telecomprovider Ben, ontwikkeld door TBWA\NEBOKO.

[Column] Michel van Velde: Waarom een standaard e-commerce-template je merk schade toebrengt

12-09-2024 | 14:07:00
Als je op zoek bent naar kleding of een fiets kom je op een e-commerce-pagina waar het assortiment met een witte achtergrond wordt gepresenteerd.

JAN (Hearst) & Another-Label lanceren modecollectie

12-09-2024 | 10:24:00
JAN introduceert een mogelijkheid voor licentiesamenwerkingen, waarmee partners een koopkrachtige doelgroep op een vernieuwende manier kunnen bereiken. De modecollectie met Another-Label is de eerste samenwerking binnen dit nieuwe initiatief. 

 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.