Marketing Report
17 digitale monumenten op digitale mupi's in Amsterdam

17 digitale monumenten op digitale mupi's in Amsterdam

17 digitale reclameborden zijn op 4 mei tijdens Dodenherdenking van 16:00 tot 21:00 uur in digitale oorlogsmonumenten veranderd. Te zien waren zwarte schermen met de naam van iemand die WOII heeft meegemaakt met een verhaal over zijn of haar herinneringen aan de oorlog.

Elke mupi vertelde een verhaal dat zich afgespeeld heeft in de nabije omgeving. De borden toonden een quote en een QR-code waarmee via de mobiele telefoon het volledige verhaal kon worden opgevraagd.

Het project is onderdeel van het project Vrijheidsverhalen, waarin aan jongere generaties oorlogsverhalen uit de buurt verteld worden. Het ging om mupi's op onder meer het Amsterdamse Spui, Leidseplein, Rokin, Rembrandtplein en de Dam. In Den Haag heeft de lokale politieke partij Hart voor Den Haag/Groep De Mos vragen gesteld om ook iin de Hofstad een dergelijk project van de grond te krijgen.

Credits:

Reclamebureau: N=5 | Mediaexploitant: JCDecaux | Creative digital agency: Egotribe | Music & Sounds: Big Orange | Overige betrokken partijen: Kinetic | Sander de Heer | Bewegend Beeld | Anko Stoffels Fotografie | Koolhoven & Partners.

www.vrijheidsverhalen.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief