Marketing Report
AMMA's 2019: ZIGT Mediabureau van het Jaar

AMMA's 2019: ZIGT Mediabureau van het Jaar

Op 16 mei 2019 zijn de jaarlijkse AMMA's uitgereikt oftewel de Annual Masters of Media Awards. Deze vakprijs wordt één keer per jaar uitgereikt aan mediaprofessionals en mediabedrijven voor hun prestaties in het voorgaande jaar. Voor de eerste keer streek de initiatiefnemer en branchevereniging MWG neer op festivalterrein Thuishaven. De winnaars werden gekozen door een vakjury. De Sales representative van het jaar werd daarentegen bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus. Ook werd het YIM Talent van het jaar verkozen op basis van een workshop waarin een case moest worden uitgewerkt en gepresenteerd.
Het cijfer drie vormt een rode draad door de AMMA’s van dit jaar. Opvallend hierbij is dat de winnaar van één van de nieuwe categorieën Digitaal bureau van het jaar: Greenhouse, vanavond volop in de prijzen is gevallen met winst in maar liefst drie categorieën. Merk van het jaar Ziggo (VodafoneZiggo) neemt ook drie prijzen mee naar huis. Het spreekwoord driemaal is scheepsrecht is van toepassing op Mediabureau ZIGT, dat nu bij de derde keer inzenden in de prijzen valt.

De winnaars

YIM Talent van het jaar 2019
Thomas van der Biezen
Greenhouse

Sales representative van het jaar 2019 (voorheen Carl Lipp-prijs)
Mascha Colmans-de Graaff
Jean Mineur Mediavision

Beste content & engagement strategie 2019
Bavaria Carnavalvrij
Swinkels Family Brewers, Mindshare Greenhouse, Fama Volat, Blauw Gras

Beste content & engagement strategie 2019
Bavaria Carnavalvrij
Swinkels Family Brewers, Mindshare Greenhouse, Fama Volat, Blauw Gras

Beste inzet van een medium 2019
Hans Anders: Hoor wat je mist!
Hans Anders, Initiative, Talpa, Starkey, RTL

Beste mediaperformance 2019
VodafoneZiggo: a world class strategy in a local mobile era
Greenhouse, VodafoneZiggo, Google

Beste media-innovatie 2019
De personalisering van nieuws: smart radio & smart journalism
FD Mediagroep

Beste inzet van owned media 2019
Hoe CadeauKalender van McDonald’s in 2018 alle doelstellingen overtrof!
McDonald’s, OMD, DDB Unlimited (Databay), TBWA, HKS

Beste media research 2019
Trusted Brands, Trusted Ads
Sanoma, Mediabrands Marketing Sciences, Alpha.One

Beste datastrategie 2019
Parkmobile: juist datamodel verlaagt customer churn met 50%
Parkmobile en MobPro

Beste mediastrategie 2019
Neem je TV lekker mee, met Ziggo Go
OMD, J. Walter Thompson, Search Result

Merk van het jaar 2019
Ziggo
VodafoneZiggo, OMD, J. Walter Thompson Amsterdam, SearchResult, DisXT en Kumpany

Media-exploitant van het jaar 2019
Qmusic

Digitaal bureau van het jaar 2019
Greenhouse

Mediabureau van het jaar 2019
ZIGT

www.alloutfestival.nl
www.mwg.nl

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief