Marketing Report
Aantal gesponsorde posts op social media stijgt explosief

Aantal gesponsorde posts op social media stijgt explosief

Het aantal posts dat influencers hebben geplaatst op sociale media is in het afgelopen jaar verdrievoudigd. Het aantal gesponsorde posts is zelfs nog forser toegenomen: 414 procent, rapporteert influencermarketingplatform Join.

Join heeft de cijfers van 2019 op basis van data van meer dan een miljoen posts van influencers geanalyseerd en vergeleken met 2018. Alleen Instagram-accounts met 5000 volgers of meer zijn geanalyseerd. Door middel van Natural Language Processing en Machine Learning zijn posts aangemerkt als commerciële samenwerkingen. Het aantal posts en gesponsorde posts groeide in 2019 harder dan de jaren ervoor. Influencermarketing is een volwassen markt geworden waar adverteerders in geloven.

David Dekker van Join: “Influencermarketing groeit enorm en met de vraag, groeit ook het aanbod. Vooral het aantal micro-influencers stijgt enorm. Zij hebben een kleiner, maar loyaal publiek en worden gezien als authentieke opinion leaders. Verder zien we dat het aantal commerciële samenwerkingen met influencers nóg harder is gestegen. Dat is mede dankzij het feit dat influencers eenvoudig zichzelf kunnen vertegenwoordigen en vindbaar maken in platforms zoals die van Join, dus geen gedoe met management- of marketingbureaus. Tot slot verschuiven budgetten steeds meer naar influencermarketing. De hele markt groeit dus.”

www.join.marketing

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief