Marketing Report
Abovo Maxlead lanceert AM Local

Abovo Maxlead lanceert AM Local

Abovo Maxlead is de dienst AM Local gestart. Het is in het leven geroepen om een specifieke groep mkb-klanten de mogelijkheid te bieden om digitaal hun bedrijf te profileren. Het digitale netwerk is zo opgezet dat zij zelf lokaal en/of regionaal kunnen adverteren via de diverse aangesloten platforms

Lokaal adverteren voor MKB'ers

Via het platform wordt display, video en mobile advertising aangeboden. Die kunnen desgewenst lokaal, regionaal of landelijk ingezet worden. De klant kan doelstellingen aan zijn campagnes geven: het verkrijgen van zichtbaarheid, het vergroten van de naamsbekendheid, het realiseren van websiteverkeer. Vaak is in het mkb-segment uiteindelijk nog vaak het doel om ook omzet of fysiek winkelbezoek te genereren.

Online adverteren (display advertising) is al mogelijk vanaf een paar euro per dag. Online banners kunnen klanten weergeven binnen de voor de hen relevante doelgroep op websites zoals Nu.nl, AD, Telegraaf, Funda enzovoort. Met relatief kleine budgetten zijn dit soort websites meestal niet in beeld, maar nu kan daar dus wel heel specifiek geadverteerd worden. Voor het werken met dit platform zijn er geen opstartkosten. De campagnes worden gemanaged door specialisten bij Abovo Media. Ook geeft het platform toegang tot een dashboard waarin de klant zelf kan meekijken en bijsturen.

Oscar Peter, Product Lead Tradedesk/ Programmatic Abovo Media: "De mkb-doelgroep is al jaren online. Veel mkb’ers gaan nu zelf direct op zoek naar digitale advertentiemogelijkheden. Zij kennen en gebruiken dan niet de voordelen van een online mediabureau. Via AM Local kunnen zij wel de diensten en kennis van een onafhankelijk mediabureau inzetten. Deze groep klanten verwacht en wil steeds meer. Naast search en social, is het adverteren op grote sites met de mogelijkheid om zeer specifiek te targetten op gerichte doelgroepen ook mogelijk. Dat is zeker complex en ook zeer tijdsintensief. Door de AM Local dienst hebben wij dat een stuk makkelijker voor ze gemaakt. Het model is een all-inclusive aanpak waarbij de klant zelf het gewenste pakket kan samenstellen."

Willem-Albert Bol, CEO Abovo Maxlead: "Wij geloven in de kracht van mkb-bedrijven. Daar is heel veel economische dynamiek. Onze oorsprong 20 jaar geleden lag ook bij het helpen van dit type adverteerders. Toen wij in de loop der jaren groeiden, zowel in onze diensten als in de grootte van onze klanten, zijn wij hen altijd trouw blijven helpen. Nu dus met de dienst AM Local. Juist zij zoeken slimme en effectieve digitale marketing oplossingen. Bijkomend voordeel voor ons is dat als deze klanten in de toekomst weer doorgroeien, de weg naar onze specialisten al is geplaveid. De kampioenen van de toekomst komen uit deze groep ondernemers."

www.abovomaxlead.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.