Marketing Report
Ace start talentenbureau met Leroy Niemel en Angelo Bromet nieuws

Ace start talentenbureau met Leroy Niemel en Angelo Bromet

De reclame-industrie kampt met een diversiteitsprobleem. Duurzame verandering gebeurt van binnenuit en daarom introduceert Ace, samen met Leroy Niemel (oud-Filling Pieces) en Angelo Bromet (Prospect Eleven) het bureau AMARU.

Een opleidingsinstituut en creatief bureau voor untapped talent, midden in het hart van de community: Amsterdam Zuidoost. Het doel van AMARU is om de creatieve industrie inclusiever te maken en een brug te slaan naar talent in ondervertegenwoordigde groepen.

AMARU staat voor verbinding. Het bureau biedt talent de mogelijkheid een jaar lang mee te werken aan creatieve projecten voor klanten van de verschillende Ace-bureaus. Zo doen ze ervaring op en krijgen ze de kans hun talent te ontwikkelen, waarmee ze na het jaar kunnen doorstromen binnen de reclame- en marketing industrie. Tegelijkertijd maken ze in deze periode direct impact in een sector die meer dan ooit baat heeft bij inclusiviteit, diversiteit en verjonging.

Verschil maken

Rogier IJzermans, CEO van Ace: “Binnen Ace speelt DE&I natuurlijk een belangrijke rol. Samen met onder anderen Emilio de Haan en Amber Haank ontstond het idee om een bureau op te richten binnen de Ace-familie dat daadwerkelijk verschil kan gaan maken. Ik ben trots dat Leroy en Angelo zich hebben aangesloten, zodat we kunnen gaan laten zien wat voor ongelofelijke pool aan untapped talent er rondloopt in Nederland. Zonder per se een mooi gepolijst cv, maar juist met een eigen perspectief op de wereld en met oorspronkelijke creativiteit in het bloed. Want ons vak heeft de power om het verschil te maken, daar geloof ik echt in.”

Leroy Niemel, mede-oprichter AMARU: “Ons bureau staat voor het verbinden van verschillende leefwerelden en het overstijgen van grenzen. Uit eigen ervaring weet ik hoe het voelt om buitengesloten te worden, terwijl er wel van je creativiteit gebruik gemaakt wordt. Ik heb veel geleerd van mijn tijd binnen de fashion-industrie en die lessen wil ik doorgeven. Enerzijds aan de nieuwe generatie jong talent en anderzijds aan de huidige leiders binnen de creatieve industrie. Het is mijn missie om ervoor te zorgen dat het normaal is voor mijn dochter, dat onze sector over twintig jaar vol zit met mensen die op haar lijken. Op alle posities.”

De komende periode gaat het team van AMARU aan de slag met de werving van talent en het ontwikkelen van de eerste projecten. De diensten waar AMARU zich nu op focust zijn enerzijds Cultural Consultancy, waarin strategisch en creatief samengewerkt wordt aan projecten via de Ace bureaus, en anderzijds trainingsprogramma's die worden aangeboden op het gebied van DE&I.

www.thisisace.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief