Marketing Report
Airborne ontwikkelt podcast Op Koers voor Damen Shipyards nieuws

Airborne ontwikkelt podcast Op Koers voor Damen Shipyards

De eerste afleveringen van Op Koers te beluisteren. Deze podcast geeft inzicht in de geschiedenis van Damen Shipyards Group. Ooit slechts een houten schuurtje aan de oevers van de Merwede, nu één van ‘s werelds grootste scheepsbouwers. Op Koers is ontwikkeld door audio agency Airborne.

Talloze betrokkenen reconstrueren de weg die het bedrijf heeft afgelegd, onder wie ook grondlegger van de huidige Group - Kommer Damen zelf - die voor het eerst zo uitgebreid terugblikt.

Geschiedenis Damen Shipyards

Wanneer de jonge Kommer Damen in de jaren 60 in het bedrijf komt, ziet hij al snel dat er nog veel meer kansen liggen. Vanuit een destijds onorthodoxe visie weet hij de scheepswerf in een flink tempo uit te bouwen. In Nederland, maar vooral ook daarbuiten. Daarmee maakt hij het familiebedrijf bestand tegen wereldwijde economische tegenwind, zoals de oliecrisis in de jaren ‘70. In de decennia die volgen, groeit Damen Shipyards uit tot een internationaal opererende onderneming die actief is in diverse typen scheepsbouw - van marineschepen tot luxe jachten.

Scheepsbouwgeschiedenis

Arnout Damen, CEO van Damen Shipyards Group: “Met de podcast hopen we luisteraars te inspireren door te laten zien wat je voor elkaar kunt krijgen als je trouw blijft aan een uitgesproken visie - hoe groot de tegenslagen soms ook zijn.”

Jitte Milder, Marketingcommunicatie manager Damen Shipyards: “Met deze podcast voegen we een nieuwe vorm van storytelling toe aan onze bestaande middelenmix: uitgebreider en persoonlijker. Daarmee hebben we op een onderscheidende manier de rijke historie van ons bedrijf weten vast te leggen.”

Op Koers bestaat uit zes afleveringen van ca. 30 minuten, die verschijnen in juni 2023. De podcast is te beluisteren via alle reguliere luisterplatformen zoals Spotify en Apple Podcasts. De podcast is zowel in het Nederlands als Engels beschikbaar.

podcast.damen.com

Lees ook:

YoungCapital Nederland start samenwerking met Fitzgerald

19-09-2023 | 21:25:00
Communicatie- en pr-bureau Fitzgerald gaat aan de slag voor het internationale recruitmentbureau YoungCapital. De eerste pr-campagne Bridge the Gap is inmiddels gestart met een rondetafelgesprek over de kloof tussen vraag en aanbod op de arbeidsmarkt

Grand’Italia kiest voor Fitzgerald

15-06-2023 | 00:38:00
Communicatiebureau Fitzgerald gaat Grand’Italia ondersteunen met zijn influencer- en pr-strategie. De voedingsproducent, bekend van zijn pasta’s en sauzen, heeft na een bureau oriëntatie voor Fitzgerald gekozen om ze te ondersteunen bij het vergroten van de merkbekendheid

HERC organiseert kunstveiling voor slachtoffers aardbeving Turkije en Syrië

23-05-2023 | 12:56:00
De gevolgen van de aardbeving van februari 2023 in Turkije en Syrië zullen nog jarenlang voelbaar zijn

Jasemen Nassab sluit zich aan bij communicatiebureau Fitzgerald

21-04-2023 | 10:54:03
Communicatiebureau Fitzgerald breidt het team uit met Jasemen Nassab als Junior Communicatie Strateeg. Nassab stroomt door vanuit AMARU; het opleidingsinstituut binnen Ace voor talent met diverse of vernieuwende perspectieven.

TicketSwap kiest Fitzgerald als communicatiebureau voor de Benelux

15-03-2023 | 11:23:00
Na een bureaupitch heeft het bedrijf gekozen voor Fitzgerald om te ondersteunen bij hun pr- en communicatievraagstukken

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.