Marketing Report
Albert Heijn opent kassaloze winkel op Schiphol

Albert Heijn opent kassaloze winkel op Schiphol

Twee maanden lang staat er bij Schiphol een testwinkel van Albert Heijn. Het winkeltjes kent geen kassa’s en klanten betalen voor hun boodschappen zodra ze ermee de deur uit lopen.

In september begon Albert Heijn de proef met de digitale winkel bij het hoofdkantoor in Zaandam. De winkel, die samen met de Amerikaanse tech-start up AiFi en met ING werd ontwikkeld, maakt niet alleen het boodschappen doen heel makkelijk. De winkel kan plug and play neergezet worden op locaties waar tijdelijk behoefte is aan een kleine winkel.

De winkel heeft nu een plek gekregen op het Jan Dellaertplein voor Schiphol Plaza. Hier wordt de komende twee maanden verder getest om de techniek en klantervaring nog beter te maken.

Het concept werkt heel gemakkelijk: de klant scant zijn betaalpas bij de deur die vanzelf opengaat. Vervolgens pakt hij de producten die hij wil hebben, stopt ze in zijn tas en loopt naar buiten. De boodschappen die iemand pakt, worden automatisch geregistreerd en betaald. Klanten kunnen, als zij dat willen, bij de uitgang hun aankopen controleren.

Irene Muysson, Head of Retail, Food & Beverage en Commercial Services bij Amsterdam Airport Schiphol “Snelheid en gemak staan bij onze reizigers voorop. We geven daarom graag een podium aan deze innovatie van Albert Heijn en zijn natuurlijk ontzettend trots dat we bezoekers van Schiphol als eerste de voordelen kunnen bieden van digitaal winkelen. Albert Heijn en Schiphol werken al jaren samen. We kijken continu hoe we de winkelervaring kunnen verbeteren, bijvoorbeeld door gebruik van nieuwe digitale technologieën.”

De digitale winkel van 14 vierkante meter staat tot en met eind januari 2020 op het Jan Dellaertplein.

www.ah.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief