Marketing Report
Amsterdamse campagne Gorillas rondom bestelgedrag nieuws

Amsterdamse campagne Gorillas rondom bestelgedrag

On-demand bezorgservice Gorillas lanceert een campagne genaamd Wat Nederland Wil. Hiermee wordt teruggeblikt op het bestelgedrag van Nederlanders en gekeken naar de eetgewoonten van de klanten. In verschillende buurten in Amsterdam duiken grote flyers op met provocerende teksten, die de eetgewoonten van de buurt blootleggen.

De campagne, die in Amsterdam loopt, is een ode aan de populairste bestellingen en koopgewoonten van Amsterdamse klanten.

Zo wonen de Echte hotshots in de Baarsjes, waar Jumbo’s ginger shots zeer in trek zijn. Deze worden vier keer zoveel besteld dan in Oud-Zuid. Nieuw-West grijpt vaak naar de fles: er worden 160 procent meer babyproducten verkocht dan in Oud-West. Ook opvallend is dat in het Centrum van Amsterdam 1,5 keer meer wc-papier wordt verkocht dan in Watergraafsmeer.

Via social media en een tv commercial wordt ook het bestelgedrag van andere steden blootgelegd. In Groningen worden de meeste slippertjes gemaakt: daar worden dubbel zoveel bananen én condooms verkocht dan in Utrecht. Ook houden ze in Groningen de prik er lekker in door 133 procent meer cola te bestellen dan Den Haag. Daarnaast scharrelt Rotterdam erop los: met 35.923 eieren bestellen zij 3.7x meer eieren dan Groningen.

Dit is wat Nederlanders vooral consumeren:

  • Avocado, banaan, coca cola zero, lokale Lagerweij eieren heefthebben de afgelopen maand fruit of groenten besteld

www.gorillas.io

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief