Marketing Report
And Now This ontwikkelt campagne vriesvers fruit Fast Fruit nieuws

And Now This ontwikkelt campagne vriesvers fruit Fast Fruit

Het vriesvers fruitmerk Fast Fruit (van Frio Food) wil, met hulp van creatief bureau And Now This, de consument er op vrolijke en inspirerende wijze toe aanzetten dagelijks genoeg fruit te eten.

Uit onderzoek van de Gezondheidsraad van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport blijkt dat Nederlandse volwassenen gemiddeld 130 gram fruit per dag eten, terwijl 200 gram de richtlijn is (mannen eten 122 gram en vrouwen 137 gram, slechts 19 procent van de volwassenen voldoet aan de norm).

Fast Fruit, je dagelijkse portie fruit in het vriesvak, wil daar verandering in brengen. Zowel praktisch door het excuus weg te nemen dat gezond eten meer (voorbereidings)tijd en geld kost, als emotioneel: iemand die genoeg fruit eet, voelt zich beter, energieker, soms zelfs geïnspireerder.

No waste

Ruud Harmsen, directeur van Frio Food: "We zien in de supermarkt geen A-merk actief binnen de categorie vriesvers fruit. Wij willen deze categorie opschudden en met inspiratie, innovatie en creativiteit mensen stimuleren meer fruit te eten. Je hoeft niet te schillen, niet te wassen, niet te snijden – Fast Fruit doet al het werk voor je terwijl jij kunt genieten van het lekkerste fruit! We kiezen daarvoor de beste kwaliteit fruit, geoogst op het optimale rijpingsmoment op de beste plekken ter wereld, waardoor je altijd mooi, zoet en perfect rijp fruit consumeert. Er is daarnaast no waste door de handige ziplock-verpakkingen zodat je, wat je niet gebruikt, rustig terug kan doen in de vriezer; zo wordt er niets verspild en ervaar je optimaal gemak. Kortom, Feeling Good, Made Easy!"

Uit het schap knallen

Jeroen de Korte, oprichter van And Now This: "Alles wat Fast Fruit doet is gericht op het zo makkelijk mogelijk maken voor mensen om hun dagelijkse portie fruit binnen te krijgen. Zo ook in de vormgeving die dat op een positieve manier aanmoedigt. De naam Fast Fruit is een naam met een knipoog, het klinkt meteen al leuk. Wij zijn Feel Good Fruit! Daarom is de communicatie in de vorm van welbekende fruitstickers ook heel vrolijk en kleurrijk – en dat goede gevoel hebben we doorvertaald in al onze uitingen, posters, op social media, noem het maar op. De verpakkingen moeten vooral uit het schap knallen, want je moet binnen een split second de aandacht trekken van de consument."

Credits:

Klant: Frio Food Inspirators | Directeur: Ruud Harmsen | Adviseur Strategie & Branding: Henrieke van Dam | Brand Manager: Dominique van Bree | Bureau: And Now This | Creative Director: Jeroen de Korte, Paul Bakker | Designer: Imre Engbers, Joëlle Strijk | Strategie: Edith Janson | Account Director: Hanneke Rikveld | Project Manager: Eva van Santen, Tamara Wezeman | Fotografie: Marc Haers | Fruit fotografie: Scrambled, Studio Voorhuis | Beeldbewerking: Montblanc | Video productie: Walt Wonder Schmidt | Website productie: Lemon

www.andnowthis.agency

www.fastfruit.nl

Lees ook:

Jeroen de Bakker: Generatieve AI kan bijdragen aan productiviteitsverhoging en het verlichten van de druk op de arbeidsmarkt

29-09-2023 | 13:21:00
Generatieve #AI kan bijdragen aan productiviteitsverhoging en het verlichten van de druk op de arbeidsmarkt. PwC -experts Mona de Boer, PhD en Bastiaan Starink waarschuwen in een interessant rapport dat Ai geen toverstokje is

[SHOWREEL!] Springbok

29-09-2023 | 09:21:00
We partner with ambitious brands and people to create lasting growth; outstanding for your business, brilliant for people and great for the planet.

[Vacatures] Towel Media zoekt een Senior Editor

29-09-2023 | 08:46:00
Towel Media is per direct op zoek naar een Senior Editor

Springbok: Time to Make Sense in Antwerpen

28-09-2023 | 23:41:00
Springbok organiseerde op 20 september 2023 een bijeenkomst om creativiteit, technologie en purpose samen te brengen tijdens een bijeenkomst onder de noemer Time to make sense

[Vacatures] Springbok zoekt een Copywriter

28-09-2023 | 11:48:00
Springbok is per direct op zoek naar een Copywriter in Den Bosch

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.