Marketing Report
And Now This renoveert Breugem Bier met biernamen als Knipoog, Boks, Man Hug en Zoentje

And Now This renoveert Breugem Bier met biernamen als Knipoog, Boks, Man Hug en Zoentje

Het Amsterdamse bureau And Now This heeft de complete rebranding van het Zaanse biermerk Breugem gedaan. 

Patrick Breugem: “Er zijn extra partners aan boord gekomen en we willen als bedrijf groeien. Daarvoor zijn een merkpositionering en -identiteit essentieel, omdat je het met kwaliteit alleen in de speciaalbierenmarkt niet meer redt; met het almaar groter wordende aanbod is het nodig om je te onderscheiden met een eigen verhaal. Je logo, biernamen en kleuren moeten hieraan bijdragen. Na een oriëntatie met meerdere bureaus zijn we in zee gegaan met And Now This.” Patrick Breugem richtte de brouwerij in 2009 op.

Jeroen de Korte, medeoprichter van brand building agency And Now This: “Kort gezegd hebben we het merk compleet gerenoveerd en opnieuw ontwikkeld. De basis vormde de positieve levensinstelling van Patrick Breugem. Jaren terug had de oprichter een ernstig ongeluk en lag hij enkele maanden in coma. Maar hij vocht zich terug en ging doen waar hij echt blij van werd: bierbrouwen."

Behalve dat het Breugem Bier – in plaats van Brouwerij Breugem – een andere identiteit heeft gekregen, heeft het bureau voor verschillende bieren ook andere namen ontwikkeld, die aanzetten tot interactie en verbinding. Zoals Knipoog, Boks, Man Hug en het reeds bestaande Zoentje. Met als pay-off: Breugem. Bonding Beer.

Paul Bakker
, tevens medeoprichter van And Now This: "Zinnen als Mag ik twee Zoentjes? en Boks, ouwe! werken natuurlijk leuk in de kroeg en met vrienden. We wilden het vooral ongecompliceerd en opvallend maken. Samen met designer Raphaël Bartels hebben we de met de hand getekende brand identity ontwikkeld. De bieren moeten uit het schap knallen. Het logo helpt daar enorm bij. Het kijkt je met een ontwapenende blik en glimlach aan. Zo werken wij het liefst, direct met de oprichters of merkleiders. En hoe vaak krijg je nu de kans om een biermerk helemaal opnieuw te ontwikkelen?"

Credits

Klant: Hannes Willems, Ernst Tjaden, Patrick Breugem | Bureau: And Now This | Creative directors: Paul Bakker, Jeroen de Korte | Agency producer: Tamara Wezeman | Designer: Raphaël Bartels |  Fotograaf: Marc Haers

www.andnowthis.agency
www.breugembier.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief