Marketing Report
 And Now This zet familie centraal in eerste merkcampagne SOS Kinderdorpen

 And Now This zet familie centraal in eerste merkcampagne SOS Kinderdorpen

Brand building agency And Now This heeft in samenwerking met Marc Oosterhout voor SOS Kinderdorpen een positionering ontwikkeld: alles draait voortaan om familie. SOS Kinderdorpen wil graag het merk versterken om de breedte van het werk van de organisatie bekender te maken.

Janet Tuinstra, hoofd Corporate Communicatie SOS Kinderdorpen: “Iedereen kent ons van de dorpen: kinderen die er alleen voor staan, krijgen daar een nieuwe familie. Maar SOS Kinderdorpen doet zoveel meer dan dat. Liever zorgen we er tegenwoordig voor dat kinderen bij hun eigen familie kunnen blijven wonen. Daarom steunen we ook kwetsbare families met bijvoorbeeld opleidingen en banen. Want SOS Kinderdorpen gelooft: vanuit een liefdevolle familie hebben kinderen nog meer kans op een betere toekomst. We merkten dat onze geholpen naamsbekendheid hoog was, maar de spontane naamsbekendheid achterbleef. Daarom besloten we om met Marc Oosterhout en And Now This de merkstrategie aan te scherpen om dit te veranderen.”

Jeroen de Korte, Creative Director en medeoprichter And Now This: ”Marc Oosterhout, met wie we regelmatig samenwerken, heeft de basis gelegd voor de merkstrategie en heeft ons vervolgens benaderd om de herpositionering verder te ontwikkelen. We willen er met de campagne voor zorgen dat SOS Kinderdorpen geassocieerd gaat worden met één woord: familie. Van televisiecommercial tot website, van social media tot collectant, telkens als mensen in contact komen met het merk, willen we dat ze daaraan denken. Vandaar ook de nieuwe merkregel: De kracht van familie."

De geïntegreerde campagne, die tot medio 2022 loopt en te zien en te horen is op televisie, radio, online, via social media en dagbladen, draait om een animatiefilm.

Janet Tuinstra: “De keuze voor animatie is een spannende keuze, want doorgaans laten goede doelen in hun campagnes kinderen in schrijnende situaties zien, wat een erg doeltreffende methode is. Maar wij willen kinderen in onze zorg niet gebruiken voor onze massamediale campagnes.”

Paul Bakker, Creative Director er medeoprichter And Now This: “Omdat SOS Kinderdorpen wereldwijd actief is wilden we families uit verschillende culturen een podium geven en zo laten zien dat familieliefde universeel is. We zien families uit alle windstreken Happy Birthday zingen, in hun eigen taal en met hun eigen tradities: daar hebben we uitgebreid research naar gedaan.

Dit vormt de basis van de campagne die we hebben doorvertaald naar dagbladadvertenties, radiocommercials en social media posts.De animatie hebben we met Ambassadors gemaakt, zij hebben een lang trackrecord van prachtige animatieproducties, die de menselijke emotie goed overbrengen en uit het reclameblok springen. En de muziek en zang hebben we ontwikkeld met Public Audio. De families die je hoort zingen zijn authentiek. Zo hebben we bijvoorbeeld het meisje uit de laatste scène in Nairobi gecast en opgenomen, via Zoom hadden we contact met de lokale studio.”

Credits

Client: SOS Kinderdorpen, Janet Tuinstra, Maarten Nederkoorn, Wies Engel, Willemijn van Benthem | Agency: And Now This | Creative Directors: Paul Bakker, Jeroen de Korte | Agency Producer: Tamara Wezeman | Assistant Producer: Nadya Sastrohardjo | Strategy: Marc Oosterhout | VFX Production Company: Ambassadors | Director: Nick Groeneveld | Creative Lead: Justin Blyth | Producer: Jade Durbecker, Sophie van Kooten | Project Manager: Wiarda Postma | Lead Designer & Character Design: Maureen van der Hout | Senior Designer, Layout & Storyboard: Rachelle Slingerland |  2D Animation: Midhat Avdagic, Rink Hof | Editor: Oscar Marmelstein | Colorist: Matt Hare |Audio Production Company: Public Audio | Sound Designer: Joep Meijburg, Ed Meijaard | Composer: Sebastiaan Roestenburg | Senior Producer: Zoë de Regt | Artist Manager: Marissa Zandvliet | Voice-over: Edson da Graça

www.andnowthis.agency
www.soskinderdorpen.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief