Marketing Report
Ask Anne helpt consumenten met live advies bij shoppen nieuws

Ask Anne helpt consumenten met live advies bij shoppen

Door introductie van de dienst Ask Anne is het in winkels en tijdens het online shoppen mogelijk om direct een product-expert te spreken via de smartphone, tablet of laptop. Ask Anne wordt bemand door echte productspecialist en het betreft dus geen computergestuurde chatbots of andersoortige gerobotiseerde communicatie.

Ask Anne is een initiatief van Face The Public. De afgelopen twee jaar is het online winkelen flink toegenomen. Fysieke winkels stonden juist enorm onder druk en hebben aansluitend veel moeite gehad met het vinden van personeel (met de juiste kennis).

Het zijn deze ontwikkelingen en de daarmee gepaarde behoeften waar Face The Public iets mee wilde doen en hieruit ontstond het idee voor Ask Anne. De kern van deze dienstverlening is het persoonlijk te woord staan van de klant. Waar en wanneer dan ook. De klant het zo makkelijk mogelijk maken een specialist te kunnen raadplegen.

Zo werkt het

In de winkel is bij het product een QR-code te vinden. De klant scant deze code met de smartphone en er zal direct een videoverbinding tot stand komen met de specialist.

Peter Dörr, geestelijk vader van Ask Anne: “Iedereen kent het waarschijnlijk wel. Je loopt rond in een winkel, bent geïnteresseerd in een product en nergens is een verkoper te vinden of iedereen is bezet. Maar je wilt snel wat weten over bijvoorbeeld een televisie, gameconsole of smartphone. Na het scannen van de QR-code heb je direct contact met, Anne, de persoon die alles van dat product afweet en je kan adviseren bij je aankoop. Online gaat dat via het drukken op een button, maar de werkwijze is identiek. Advies via videoverbinding van een echte productspecialist”.

Launching customer: Motorola (Lenovo Benelux)

Motorola is een van de eerste partijen die Ask Anne gaat inzetten. Ook hebben andere grote merken interesse om de realtime video Product Specialist in te zetten.

Ruben Weenink, General Manager Mobile Business Group van Lenovo Benelux: “Veel expertise zit binnen onze organisatie en dit delen wij graag met onze klanten. De inzet van een in Motorola gespecialiseerde productexpert geeft ons de mogelijkheid die kennis direct bij onze klanten te brengen. Een realtime verbinding met de eindgebruiker, waarbij communicatie heen en weer uitgewisseld kan worden op de plek van aankoop is toch wat je wilt als klantgerichte organisatie. Technologie stelt ons in staat dit te doen en wij zijn ervan overtuigd dat het een positief effect heeft op de klanttevredenheid en onze verkoopresultaten.”

www.facethepublic.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief