Marketing Report
BNNVARA stelt Van Gilst en Hox aan als directie

BNNVARA stelt Van Gilst en Hox aan als directie

Karin van Gilst en Gert-Jan Hox vormen met ingang van 1 november aanstaande de directie van BNNVARA. De Ledenraad van de omroep heeft unaniem ingestemd met de voordracht van de Raad van Toezicht.

Van Gilst verdiende haar sporen in de uitgeverij en de cultuur. Ze was zakelijk directeur van het Stedelijk Museum Amsterdam, directeur van Weekbladpersmedia , uitgever van onder andere Vrij Nederland, Opzij en Happinez, en werkte bij Wolters Kluwer, VNU en Sanoma. Ze begon haar carrière als journalist en was onder meer hoofdredacteur van het weekblad Intermediair.

Van Gilst: "Juist nu zijn het tijden voor het geluid van BNNVARA, de omroep met een sociaal, maatschappelijk profiel. Scherp, actueel en inhoudelijk ijzersterk. Ik verheug me erop om daar op strategisch niveau verder invulling aan te geven."

Hox werkt sinds 2015 als Senior Vice President bij Talpa Global. Daarvoor was hij als oprichter van productiebedrijf De Haaien verantwoordelijk voor series als Van Moskou tot Magadan, Van Moskou tot Moermansk en Wereldkampioen van Afrika. Eerder was hij onder andere hoofd televisie bij René Stokvis Producties en lid van de Raad van Toezicht van de KunstRai.

Hox: "Ik kijk ernaar uit om het prachtige merk BNNVARA te verscherpen met spraakmakende en vooruitstrevende content op alle platforms. Een stevig toekomstperspectief staat daarbij voortdurend voorop."

Wanda van Kerkvoorden, voorzitter raad van toezicht BNNVARA: "We zijn trots en zeer verheugd dat we bestuurders van het kaliber van Van Gilst en Hox hebben weten aan te trekken. Van Gilst is een zeer ervaren bestuurder met journalistieke roots, die heeft bewezen slagvaardig te kunnen opereren in organisaties met complexe publiek/private belangen en veel stakeholders. Hox is van oorsprong programmamaker en heeft als leidinggevende aan internationale teams ruime ervaring met het uitbouwen van programma's op diverse platforms. Hij brengt de kennis mee om ons sterke merk verder te laden. Met hun visie en hun verbindende eigenschappen zijn Van Gilst en Hox de aangewezen personen om BNNVARA, met wiens missie en waarden zij zich zeer verbonden voelen, een onderscheidende rol te laten blijven spelen in het veranderende medialandschap."

www.bnnvara.nl

 

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief