Marketing Report
Bartel Geleijnse presenteert boek Ongekend talent, eindelijk iedereen werk

Bartel Geleijnse presenteert boek Ongekend talent, eindelijk iedereen werk

1,3 miljoen mensen die in Nederland aan de kant staan; ondernemer Bartel Geleijnse vindt het een onverteerbare gedachte. Hij schreef samen met Job Franken het boek Ongekend talent, eindelijk iedereen werk, waarin hij een lans breekt voor het inclusieve ondernemen. Zelf gaf hij het goede voorbeeld met The Colour Kitchen.

Bartel Geleijnse weet het ‘trigger-moment’ nog haarfijn: toen hij tijdens een pitch namens het cateringbedrijf waar hij destijds werkte bij het Sophia Kinderziekenhuis de vraag kreeg: hoe maatschappelijk verantwoord ben je zelf bezig? Het zweet brak hem uit, want hij moest het antwoord schuldig blijven. Confronterend? Absoluut. Als even later The Colour Kitchen als startende onderneming op zijn pad komt, weet Bartel Geleijnse wat hem te doen staat en besluit hij zijn hart te volgen. De rest is geschiedenis.

The Colour Kitchen is gebaseerd op de overtuiging dat iedereen mee moet kunnen doen in de samenleving, ook mensen die zoals dat heet ‘een afstand tot de arbeidsmarkt’ hebben. The Colour Kitchen biedt hen kansen om in de eigen restaurants en bedrijfs- en horecacatering een diploma in de horeca te halen en helpt hen daarna zoveel mogelijk op weg naar een baan.

Onder de bezielende begeleiding van Bartel groeide The Colour Kitchen uit tot een bloeiend bedrijf en voorbeeld sociale onderneming. Afgelopen twee jaar had hij al afstand genomen van de dagelijkse bedrijfsvoering en ondersteunde hij andere bedrijven bij inclusie en sociaal ondernemen. Nu vond hij het tijd om zijn ervaringen te delen, zeker nu maatschappelijk betrokken of betekenisvol ondernemen corporate Nederland steeds meer bezighoudt.

Het heeft geleid tot het boek ‘Ongekend talent, eindelijk iedereen werk’, dat op 28 mei werd gepresenteerd op het hoofdkantoor van Rabobank Regio Schiphol in Hoofddorp, niet toevallig een van de locaties waar The Colour Kitchen de bedrijfscatering verzorgt.

In aanwezigheid van familie, vrienden, collega-sociale ondernemers (waarvan enkelen ook geïnterviewd zijn in het boek) en co-auteur Job Franken wordt Bartel aan de tand gevoeld over zijn bevlogenheid. “Het geheim van het succes van The Colour Kitchen? In de kern is dat persoonlijke aandacht, voor iedereen op elk niveau. ‘Stop doing business, start being human’. Iedereen geeft elkaar ook altijd een hand aan het begin en einde van de dag.”

Ongekend talentIn het boek schetsen Bartel en Job de mogelijkheden en hindernissen op weg naar meer arbeidsinclusiviteit en ‘echt werk’ voor mensen die nu nog te veel buitenspel staan. En de voldoening die je krijgt wanneer je als ondernemer eenmaal deze richting bent ingeslagen.

Uiteraard moet een boek ook officieel overhandigd worden. Bartel geeft drie ‘eerste exemplaren’ weg: aan een oud-leerling van The Colour Kitchen, aan zijn 97-jarige vader én aan Hans Büller. Hij was de man, oud-kinderarts en oud-CEO van het Erasmus MC, die hem bij die pitch voor het Sophia Kinderziekenhuis die ene pijnlijke, achteraf levensveranderende vraag stelde. “De cirkel is rond.”

Koop het boek Ongekend talent, eindelijk iedereen werk hier

www.thecolourkitchen.com


Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie







 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief