Marketing Report
Bavaria begint carnavalscampagne Nobelprijs voor de Vrede

Bavaria begint carnavalscampagne Nobelprijs voor de Vrede

Bavaria begint in de aanloop naar carnaval een campagne die draait om het verbroederende aspect van dit feest in Zuid-Nederland. Volgens de brouwer verdient carnaval de Nobelprijs voor de Vrede.

Het feest brengt mensen dichter bij elkaar, ongeacht leeftijd, opleiding, religie, geaardheid, huidskleur of politieke voorkeur. Het feest relativeert (wereld)problemen en maakt een ongekend gevoel van verbondenheid los. De insteek van de campagne is om - met een knipoog - aandacht te geven aan het gevoel van verbondenheid en verbroedering dat carnaval brengt.

Voor deze campagne, die loopt van 27 januari tot 25 februari 2020, heeft de Brabantse brouwer ook de steun van de Samewirkende Limburgse Vastelaovesvereniginge, de Bond voor Carnavalsverenigingen in Limburg en de Brabantse Carnavals Federatie.

Rob van de Laar van de Brabantse Carnavalsfederatie: “Carnaval zorgt er in het zuiden van het land traditioneel voor dat de neuzen dezelfde kant op staan. Al jarenlang draagt het georganiseerde carnaval met haar levendige volkscultuur bij aan cultureel én maatschappelijk leven en daarom kunnen wij niets anders dan dit gedachtegoed van Bavaria toejuichen. De credits voor dit resultaat komen toe aan de lokale carnavalsorganisaties die al tientallen jaren, een aantal zelfs al sinds de 19e eeuw werken aan ‘veredeling’ van dit volksfeest.”

Florent Renders, marketingmanager Bavaria bij Swinkels Family Brewers: “Als écht Brabants familiebedrijf is Bavaria sterk aan carnaval verbonden. We zijn er trots op en daarom willen we, samen met alle carnavalsvierders in Brabant en Limburg, er weer het mooiste feest van het jaar van maken. We hopen met deze ludieke campagne, met een kern van waarheid, ons steentje bij te dragen en te laten zien waarom carnaval zo'n mooi feest is. Het brengt mensen van allerlei pluimage, letterlijk en figuurlijk, samen en zorgt voor relativering. Huub Smit, die ook in eerdere campagnes van Bavaria terugkomt, speelt bij Carnaval voor de Vrede een grote rol en houdt een pleidooi voor het feest der feesten als de Dailalalama.”

Gedurende de campagne wil de brouwer carnavalsvierders motiveren hun steun te betuigen via de actiesite. Ook kunnen supporters het gedachtegoed delen met een vredeslichtje in de kleuren van hun carnavalsstad, dat vanaf week zeven bij verschillende supermarkten in de regio te verkrijgen is bij een sixpack 'vredespilskes'. De campagne wordt in het zuiden van het land groots verspreid via online video, social en display advertising, print, (digital) out of home en via homepage take-overs op diverse nieuwssites.

Daarnaast kunnen consumenten Snapchat- en Instagram-filters en -stickers gebruiken om hun steun aan het gedachtegoed te laten zien. Op 10 februari 2020 wordt exclusief voor horecaondernemers een groot pre-carnavalsfeest georganiseerd bij Poppodium 013.

www.carnavalvoordevrede.nl
www.swinkelsfamilybrewers.com
www.bavaria.nl

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief