Marketing Report
Bijenkorf brengt marketingbudget terug: geen Turn on the Lights

Bijenkorf brengt marketingbudget terug: geen Turn on the Lights

De Bijenkorf heeft tientallen medewerkers wegbezuinigd en de jaarlijkse lichtshow Turn on the Lights in Amsterdam geschrapt. Dit schrijft het Financieele Dagblad op basis van uitgelekte documenten van het warenhuis. Marges zouden sneller teruglopen dan de kosten. Hoeveel mensen precies zijn wegbezuignigd is niet duidelijk.

Het jaarlijkse Amsterdamse Turn on the Lights is een kenmerkend evenement dat de feestdagenperiode inluidt. Bij AT5 meldt het warenhuis dat het evenement steeds groter en omvangrijker werd waardoor onder meer nieuwe vergunningen nodig zijn en De Bijenkorf constant nieuwe invulling wil geven aan het feestseizoen. Turn on the Lights heeft 11 jaar bestaan.

Het evenement Turn on the Lights maakte deel uit van het marketingbudget van De Bijenkorf. Het FD stelt overigens dat De Bijenkorf ook weer mensen heeft aangenomen die met hun expertises passend zijn bij de koers die de Bijenkorf vaart.

Retailketens hebben het in heel Europa lastig. Volgens het FD blijkt uit door moederbedrijf Selfridges Group in oktober gedeponeerde cijfers uit boekjaar 2018/2019 dat in Nederland stijgende omzet en bruto winstcijfers worden behaald. 

www.bijenkorf.nl

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief