Marketing Report
Blauw Gras ontwikkelt jongerencampagne voor Samsung

Blauw Gras ontwikkelt jongerencampagne voor Samsung

Blauw Gras heeft voor Samsung een jongerencampagne ontwikkeld onder de noemer Samen. De campagne toont aan dat als je creativiteit deelt, je het naar een nog hoger niveau tilt.

Voor de commercial heeft Samsung vier jonge TikTok-creators uitgedaagd om samen de nieuwste Gen-Z campagne vorm te geven. De uitkomst is een muziekvideo waarin de verschillende disciplines van de creators samenkomen. Sleazy Stereo produceerde de beat op basis van bekende Samsung-smartphonegeluiden, Jet van der Steen schreef de lyrics, Hidde Rodenberg is verantwoordelijk voor de gitaarriffs en Mandy Benz bedacht de choreografie.



Gerben van Walt Meijer, Head of Marketing IMD NL bij Samsung: “Naast de gebruikelijke reclame-assets zorgden de creators voor een domino-effect op social. Iedereen mobiliseert zijn eigen achterban om ook onderdeel te worden van de samenwerking. Samen met Blauw Gras werken we aan een lange termijnstrategie waarin we veel meer willen samenwerken met de nieuwe creatieve generatie. Dat betekent veel vaker content mét Gen-Z maken, dan alleen maar voor ze.”

Gijs van der Togt, Strategy Director bij Blauw Gras: “Dat de volgende generatie creatief is en een doeners-mentaliteit heeft, is niet nieuw. Onder invloed van de pandemie is de behoefte om samen ervaringen te delen enorm toegenomen. Dat kan voor jongeren zowel on- als offline.”
 
De campagne staat tot begin februari 2022 live en is te zien op TikTok, Instagram, Twitch, Spotify, Snapchat, YouTube en diverse (D)OOH locaties. De making off fase waarin de creators met elkaar samenwerken is terug te vinden op TikTok en Reels.

Credits

Verantwoordelijk bij klant: Laura Geuze, Wilko de Koning, Kelly Hamming, Danique Rozestraten, Naomi Touré | Concept: Blauw Gras| Productie: Studio Beng Beng en Blauw Gras | Muziek: Amp.Amsterdam | Snaplenzen: Snapchat Studio

www.samsung.com
www.blauw-gras.com

Abonneer je op onze nieuwsbrief