Marketing Report
Boomerang Agency en H&M lanceren campagne Voor Amsterdam

Boomerang Agency en H&M lanceren campagne Voor Amsterdam

H&M heeft zijn Amsterdamse winkels vernieuwd. De H&M-winkels hebben een winkelformule gekregen die meer inspeelt op lokale wensen en Amsterdam krijgt de wereldwijde primeur. De samenwerking volgt na een door Boomerang gewonnen pitchtraject.

De H&M-winkels in Amsterdam zullen voortaan meer diensten bieden die passen bij de moderne shopper. Zo is het voortaan mogelijk om kleding te laten repareren, vermaken, verkopen en huren. Ook wordt het mogelijk om kleren te personaliseren met een print-on-demand service. Daarnaast biedt de modeketen ruimte in haar winkel aan lokale merken en zal het gaan beginnen met livestream shopping.

Laura Muscas, Head of Marketing and Communications bij H&M: “Het gedrag maar ook de behoefte van de consument verandert, en H&M verandert mee. We zien onze klanten op een andere manier shoppen. Mensen gaan bewuster om met hun kleren en zoeken andere manieren om mode aan te schaffen en te gebruiken. H&M heeft altijd het doel gehad om duurzamere fashion toegankelijk te maken voor iedereen. Met de services hopen we onze klanten op een vernieuwde manier te inspireren andere keuzes te maken.”

Claire IJsbrandij en Jessie de Boe, creatief verantwoordelijk bij Boomerang Agency: “Amsterdam is de eerste stad die de vernieuwde winkelformule invoert. Het lokale aspect van deze campagne is uniek voor een wereldmerk als H&M. Juist dat Amsterdamse karakter maakt de campagne fris en opvallend. Het zijn Amsterdammers aan het woord."

Diederik Luger, campagnestrateeg bij Boomerang Agency: “Er is een verschuiving in cultuur gaande. Wensen, maar ook waarden zijn veranderd. Met deze campagne willen wij laten zien dat H&M op lokaal niveau luistert naar haar omgeving en openstaat voor verandering.”

8 weken lang zullen verschillende Amsterdammers extra opvallen in het straatbeeld. Zo zijn de tram, pont, winkels en bushokjes gevuld met beelden en citaten uit straatinterviews. Ook social media speelt een grote rol. De H&M Amsterdam Instagrampagina biedt een podium aan iedereen met ideeën voor een betere winkelervaring.

Credits  

H&M: Laura Muscas, Loraine Frimpong, Larissa Altenburg, Kimberley Gotje | Concept, Strategie en Productie: Boomerang Agency | Media: Mediacom

www.hm.com

Abonneer je op onze nieuwsbrief