Marketing Report
Born05 maakt campagnefilms voor Pensioenfonds Zorg en Welzijn

Born05 maakt campagnefilms voor Pensioenfonds Zorg en Welzijn

PFZW, Pensioenfonds Zorg en Welzijn, start de campagne De normaalste zaak van de wereld. Met de onlinecampagne wil PFZW jonge mensen in de zorg- en welzijnsector uitnodigen zich te verdiepen in het onderwerp pensioen, onder andere door te vertellen wat PFZW allemaal doet en vooral ook hoe zij dat doen. De campagne is ook te zien op het platform Betere Wereld van PFZW. De campagnefilms zijn gemaakt door Born05 in samenwerking met De Haaien.

PFZW zorgt voor een goed collectief pensioen voor alle mensen die werken in de sector zorg en welzijn, en doet dit onder meer door te investeren in een leefbare wereld. Jongere deelnemers zijn vaak nog niet intensief bezig met hun pensioen. Om hen toch ontvankelijk te maken voor de campagneboodschap heeft PFZW zich in hen verplaatst en een treffende overeenkomst gevonden tussen het pensioenfonds en de mensen die daar pensioen opbouwen.

Documentaire-aanpak

In De normaalste zaak van de wereld volgen we drie jonge mensen die werkzaam zijn in de ouderenzorg, kinderopvang en revalidatiezorg. In de korte films is te zien voor wie zij zorgen, de aandacht die zij geven en de hulp die zij bieden. De documentaire-aanpak benadrukt de menselijkheid en ook de natuurlijke vanzelfsprekendheid van het werk van de hoofdpersonen. Naast de waardering en het respect dat PFZW wil uitdragen richting zorgwerkers, is de onderliggende boodschap van PFZW dat zij met dezelfde toewijding zich inzetten voor het pensioen van deze mensen.

Elke film verwijst naar verdiepende films, waarin medewerkers van PFZW uitleggen op welke manier het pensioenfonds zorgt voor een goed pensioen voor elke deelnemer. Bijvoorbeeld door te beleggen in bedrijven die een positieve impact hebben op de samenleving en door de sector te helpen om vitaal te blijven, zodat deelnemers straks kunnen genieten van hun pensioen in een duurzame, leefbare wereld.

Sara Leene, manager Klantbediening en Communicatie bij PFZW: “Mensen die in de sector Zorg en Welzijn werken, zorgen dagelijks voor mensen die dat hard nodig hebben. Het werk dat zij doen is zwaar, zowel fysiek als mentaal. Ze doen ontzettend belangrijk werk dat wij bij PFZW zeer bijzonder vinden, terwijl zij het zelf vaak de normaalste zaak van de wereld vinden. In die vanzelfsprekendheid vinden PFZW en de deelnemers elkaar. Want met vergelijkbare toewijding waarmee zorg- en welzijnprofessionals zorgen voor mensen die het nodig hebben, zorgen de mensen van PFZW voor het pensioen van deze mensen. Zeker in het huidige financiële klimaat, met een hele lage rente is dat een hele verantwoordelijke taak die wij bij het pensioenfonds zeer serieus nemen. Juist in deze tijd is het van groot belang dat wij investeren in het in contact komen en blijven met onze deelnemers, ook de jonge. Deze gerichte activatiecampagne is daar dan ook voor bedoeld.”

Credits:
Klant: Pensioenfonds Zorg & Welzijn (PFZW) | Verantwoordelijken bij klant: Sara Leene, Kristel van Heemert, Fred Stapel | Bureau: Born05 | Strategie & Creatie: Harm Balvers, Dennis van Vugt, Enzo Greco | Account: Erik Dijkhuizen | Regie: Jona Honer | Productie: Ushani Karunadasa, Eveline Bloemendal (de Haaien), Joyce Rodenburg (Born05) | Muziek: Erik-Jan Grob

www.born05.com
www.beterewereld.pfzw.nl

   

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief