Marketing Report
Born05 ontwikkelt interactieve campagne rond Songfestival en S10 nieuws

Born05 ontwikkelt interactieve campagne rond Songfestival en S10

Zangeres S10 vertegenwoordigt ons land tijdens de 66e editie van het Eurovisie Songfestival. In opdracht van AVROTROS ontwikkelde Born05 het concept #1metS10; een interactieve campagne waarmee heel Nederland S10 aanmoedigt door een persoonlijke lichtkrabbel achter te laten op de videoclip van De Diepte.

Deze doodles, woorden, tekeningen en andere creatieve uitingen laten zien hoe heel Nederland gezamenlijk met haar meeleeft. S10 is voor het eerst te zien op 10 mei in de eerste halve finale.

#1metS10

In de interactieve experience kan iedereen een stukje kiezen van de videoclip om daar een persoonlijke krabbel achter te laten voor S10. Alle krabbels vormen samen een unieke videoclip gemaakt die met S10 en heel Nederland gedeeld wordt rondom het grootste muziekfestival van Europa. De campagnepagina staat al vol aanmoedigingen van vrienden en fans die S10 steunen.

Dennis van Vugt, managing director Born05: “Met #1metS10 geeft AVROTROS alle Nederlanders op een creatieve en innovatieve manier de kans om achter S10 te staan in de aanloop naar het Songfestival. Met een hele gave digital experience wordt Nederland op een interactieve manier aangespoord om S10 aan te moedigen. Hiermee bereiken we niet alleen bestaande fans van S10 en het Eurovisie Songfestival trots, maar creëren ook nieuwe.”

Eric van Stade, algemeen directeur AVROTROS: “Het Eurovisie Songfestival is dé plek waar Nederland rondom muziek bij elkaar komt. De uitzendingen trekken miljoenen kijkers die massaal meeleven. Met deze campagne bieden we de mogelijkheid dit enthousiasme te delen en maken we de saamhorigheid tastbaar.”

www.avrotros.nl/1metS10

www.born05.com

www.avrotros.nl


Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



Abonneer je op onze nieuwsbrief