Marketing Report
Brillenmerk Ace & Tate en festival DGTL komen met kunstproject Refract

Brillenmerk Ace & Tate en festival DGTL komen met kunstproject Refract

Het brillenmerk Ace & Tate en het festival DGTL hebben aangekondigd met een uit afvalmaterialen gemaakt kunstproject Refract te komen. Het zal in april tijdens DGTL Amsterdam worden gepresenteerd.

Refract bestaat uit 15.000 niet meer bruikbare lenzen. Het gaat om retouren, verkeerd gekleurde lenzen en demonstratiemodellen. Het kunstwerk zal na het festival op andere locaties in de wereld worden tentoongesteld.

Marlot Kiveron, Sustainability Manager bij Ace & Tate: "We stellen niet dat we een duurzaam bedrijf zijn, want dat zijn we niet. We zijn hard aan het werk om onze ecologische footprint te verkleinen. Dit proces vergt vele stappen, grote en kleine. We focussen ons op meetbare impact, het verbeteren van huidige processen, en het creëren van een circulair product. Het doel is het behouden van de waarde van de grondstoffen die we gebruiken."

Xander Kotvis, Sustainability Manager van DGTL: "Met dit project hopen we een stap verder te gaan dan alleen circulair te zijn; in feite streven we ernaar om regeneratief te zijn en dus iets terug te geven aan de stad door waarde te creëren uit niets. Daarnaast heeft DGTL de ambitie om hun duurzame en circulaire initiatieven actief te delen en daarmee andere organisaties te ondersteunen om zo de transitie richting een fundamenteel duurzamere samenleving te versnellen."

Het proces van het maken van Refract wordt ook vastgelegd in een documentaire video. De recap video van het project wordt na het festival gelanceerd.

www.dgtl.nl
www.aceandtate.com


 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief