Marketing Report
[CMTA] 1Camera: Samen leven volgens Achmea nieuws

[CMTA] 1Camera: Samen leven volgens Achmea

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Stuur jouw cases in tot en met 19 september op www.cmta.nl


1Camera
is een creatief filmproductiehuis, opgericht in 2008, gespecialiseerd in corporate-film. Door gebruik te maken van true storytelling zorgen ze ervoor dat hun films mensen emotioneel weten te raken. Het bedrijf is bekend door toonaangevend werk als The story of milk voor FrieslandCampina, Unsung Heroes of Science voor DSM en 30Harvests voor USFRA. 1Camera kreeg voor haar werk meerdere prijzen en bovendien de erkenning van de bekendste storytelling goeroe uit Hollywood, Robert McKee.

Elevator Pitch

De film Samen Leven volgens Achmea zet in op eerlijke emoties, levensechte mensen en een klassiek opgebouwde vertelvorm. In vijf op waarheid geïnspireerde verhaallijnen volgt de kijker personages die een ingrijpende, levensveranderende gebeurtenis meemaken en weer op de been worden gebracht door een breed netwerk aan behulpzame mensen en instanties, waar Achmea er een van is.

Briefing

De briefing vanuit Achmea was om een nieuwe bedrijfsfilm te maken over Achmea; waar ze voor staan, en wat hun purpose is. De vorige bedrijfsfilm was oud (2015) en gaf niet meer weer waar ze nu voor staan. De nieuwe bedrijfsfilm moest eraan bijdragen dat mensen Achmea herkennen als een maatschappelijk verantwoord bedrijf.

Vanaf het begin wilden we een film maken gebaseerd op de principes van true storytelling. Een film die mensen in het hart raakt die zowel merken als producten overstijgt, maar ze wel verenigt.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Het concept van de film vindt zijn oorsprong in het inzicht dat als je iets vreselijks overkomt, het leven stil lijkt komen te staan. Het zijn dan de mensen om je heen die je er doorheen slepen. Deze combinatie van continuïteit en solidariteit raakt de purpose van een (coöperatieve) verzekeraar als Achmea.


Om dit idee tot leven te brengen zijn we begonnen met story-mining onderzoek om actuele verhalen in de media en online/social media te vinden die deze dynamiek van solidariteit die continuïteit teweegbrengt, illustreren. Uit bijna 100 verhalen selecteerden we de krachtigste verhalen en koppelden die aan het verzekerd zijn bij Achmea. Zo kwamen we tot een shortlist die de verschillende merken en sectoren van de verzekeringscoöperatie Achmea vertegenwoordigen.

Van deze verhalen hebben we fictieve verhalen gemaakt, waarvoor we acteurs hebben gecast. De vijf verhaallijnen vertegenwoordigen de verschillende merken en sectoren van verzekeringscoöperatie Achmea, maar verenigen ze met één tone of voice die gebruik maakt van de kracht van storytelling.

www.1camera.nl


Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Je kunt tot en met 19 september inzenden voor Content Marketing | The Awards. Lees alles over The Award en hoe in te zenden op www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Marcommit: HR in de spotlight

[CMTA] LBL Communicatie & Contentmarketing: Hier Kom Ik Graag

[CMTA] Wayne Parker Kent: Altijd ALDI

[CMTA] Airborne: De man met de rammelaars

[CMTA] Megawatt: #WhatTheFanta Unfolding Flavours

Partners CMTA



Abonneer je op onze nieuwsbrief.