Marketing Report
[CMTA] Bambuu: Verdedigen tegen hackers? Denk als een hacker! nieuws

[CMTA] Bambuu: Verdedigen tegen hackers? Denk als een hacker!

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Stuur jouw cases in tot en met 5 september op www.cmta.nl

Bambuu is er voor MT's van ambitieuze groeibedrijven, die hulp nodig hebben bij het optuigen van een winnend marketingbeleid & -organisatie. Marketing wordt steeds complexer, goede marketeers zijn niet te vinden.

Bambuu helpt met het beschikbaar stellen van een eigen team (strategie, management, uitvoering), maar dan 'op afstand'. Samen met het MT en bestaande marketingmedewerkers ontwikkelen we champions league marketing strategie & organiseren we de hele executie over langere termijn.

Hiervoor hebben we eigen methodieken ontwikkeld, zoals het Marketing Strategie Canvas en ons unieke Agile Marketing Framework. In onze beste cases vliegen klanten na een paar jaar zelfstandig uit.

Elevator Pitch

IT-security: belangrijk, maar ook best wel saai. Let's spice it up! Welke stappen zet een hacker om jouw organisatie klem te zetten? Met álle juicy details. De rillingen over je rug, maar toch op een leuke, informatieve manier verteld.

Vertaald in video's, e-guides, mini audits om je eigen situatie te scannen. Verspreid via slimme display (film posters), socials, search en e-mailmarketing. Resulterend in een stroom aan new business opportunities.

Uitdaging

Hoe kunnen wij onze IT-security expertise vermarkten? ITQ deed al veel aan marketing, maar de resultaten konden zeker beter.

Aan Bambuu de vraag om te helpen. Hoe kunnen we de juiste mensen bereiken, maar ook echt prikkelen om in actie te komen? Hoe kunnen we een marketing machine opzetten, waarmee we bekend worden als onderscheidende partij & doorlopend nieuwe business opportunities ontwikkelen?

Dit vraagstuk was inhoudelijk, maar ook organisatorisch. Met de behoefte om resultaten constant te monitoren, en learnings weer te vertalen naar slimme verbeteringen. Met uiteindelijk als doel om meer topics uit te rollen, over meerdere landen.

Strategie | Aanpak | Resultaat

We zijn in overleg gegaan met productspecialisten binnen ITQ. Wat is nu echt het verhaal? We wilden persé geen angst aanjagen, maar het totale concept vooral interessant en prikkelend maken. Zo kwamen we op het topic: hoe gaat een hacker eigenlijk te werk? Welke stappen worden er gezet? Hoe zorgt een hacker er gestructureerd voor dat jullie als organisatie wel moeten betalen bij een ransomwareaanval?

Samen hebben we een strategie bedacht om éérder in de buyer journey te komen. In de basis hebben we dit vertaald in een lightboard video met de lead consultant, een strakke e-guide waarin alle stappen zijn uitgewerkt en een mini audit waarin de doelgroep zichzelf kon scoren. Dit alles samengevat op een nieuwe landingpage.


Vanuit deze content set zijn we intensief de markt op gegaan. We hebben getest met reguliere social ads, video ads, via alle nuttige socials. Daarbij niet alleen gericht op CIO's, maar ook andere C-level professionals. Daar is het topic concreet genoeg voor.

Daarnaast hebben we een grootschalige display campagne uitgerold in Nederland, op basis van filmposters (media, grote hobby binnen de doelgroep). Met payoffs als "Ransomware .. coming soon to a network near you" & "Oops I did it again, I clicked the wrong link - now shit hits the fan ….". Hier hebben we heel veel toffe reacties op gehad uit de markt.

Het concept is een schot in de roos. Het heeft geresulteerd in een continue stroom van nieuwe leads (e-guide download en mini audit deelnemers) voor sales. En dit loopt nog altijd door. Vanuit MT is besloten om de aanpak helemaal op te schalen. Op basis hiervan staan we nu aan de vooravond van lancering nieuwe topics - op

www.bambuu.nl


Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Je kunt tot en met 5 september inzenden voor Content Marketing | The Awards. Lees alles over The Award en hoe in te zenden op www.cmta.nl

Partners CMTA



Abonneer je op onze nieuwsbrief