Marketing Report
[CMTA] Com&co: Agency Life nieuws

[CMTA] Com&co: Agency Life

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

www.cmta.nl


Com&co is een Gents b2b-contentagency dat bedrijven helpt bij het versterken van zowel hun marketing, interne, en corporate communicatie als merkpositie en employer branding. Centraal daarin staat onze overtuiging dat je met steengoeie content het verschil kan maken. We tellen vandaag een 40-tal specialisten in uiteenlopende domeinen: van creatoren en strategen tot contentmanagers en videoproducers.

Elevator Pitch

Agency Life is Teamleader’s liefdesbrief aan agencies. Het bingewaardige contentprogramma brengt vooraanstaande stemmen uit het bureaulandschap samen, om met elkaar te spreken over al wat hun agency draaiende houdt: van pitches over pricing, tot overnames.

Dat doen we in een brede waaier aan content, met onder andere videodebatten, e-books, een podcast en een live event. Het programma loopt sinds begin 2021 in België, Nederland, Frankrijk en Duitsland. In die landen bouwt Teamleader via Agency Life aan thought leadership en wist het een sterke groei te realiseren.

Briefing

De Belgische softwarespeler Teamleader groeit stevig. Begin 2021 legden ze een uitdaging aan ons voor: ingang én klanten vinden bij een van hun belangrijkste doelgroepen: creatieve en digitale bureaus. Met premium content: niet de zoveelste 400-woorden SEO-blog, wel inhoudelijk en productioneel opvallende content. Ons antwoord is Agency Life: Teamleader’s liefdesbrief aan agency’s.

Teamleader is natuurlijk zelf géén agency. Om ons verhaal geloofwaardig in de markt te zetten – en om de juiste inhoudelijke snaren te raken – besloten we om de content vanuit de doelgroep zelf te laten komen. Door agency’s samen te brengen in rondetafelgesprekken, podcasts, en meer. Ze spreken over onderwerpen die gewoonlijk achter gesloten deuren blijven – zoals pricing of pitchstrategieën – en geven zo een unieke inkijk in hun bureau.

Het doel van het programma is vierledig: Teamleader een stem geven in de agency-sector, een relevant publiek opbouwen, MQL’s genereren en kwalitatieve salesgesprekken faciliteren.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Agency Life is opgebouwd als een echte reeks: met seizoenen en afleveringen. Dat geeft het programma structuur en maakt het bingeworthy. De thema’s zijn geïnspireerd op de drie content pillars van Teamleader’s contentstrategie: sell, bill and organise work. Hoewel deze ook de basis van de Teamleader-software vormen, spreken we in Agency Life zelden tot nooit over het product: de focus ligt 100 procent op het helpen van agencies om slimmer te werken.

We zetten de inzichten uit de rondetafelgesprekken maximaal in op verschillende platformen (owned newsletter en social media, native advertising, paid advertising) en in verschillende formaten: video-afleveringen (van telkens 20 minuten), blogposts, een nieuwsbrief, ebooks, social media content, een podcast en een live-event.

Zes weken na de go-live realiseerden we reeds een groot bereik: +600k op Facebook, +100k op LinkedIn, +73k op YouTube, +500k op Google Discovery. Tijdens diezelfde periode schreven meer dan 700 mensen zich in op onze nieuwsbrief – alleen al in België. Die aantallen zijn sindsdien blijven aantikken.

Maar minstens even belangrijk, is de impact op de business: Agency Life stuwde de groei van Teamleader sterk de hoogte in: in de eerste zes weken verzamelden we +350 MQL’s en +55 SQL’s. Dertien grote nieuwe klanten tekenden bij Teamleader dankzij Agency Life. Ook die cijfers bleven groeien: de softwarelijn waarrond dit contentprogramma gebouwd werd, Teamleader Orbit, kende z’n beste jaar ooit en kon de new MRR verdrievoudigen.

www.comco.be

www.teamleader.be

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden

[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won

[CMTA] De Combinatie van Factoren: Spoken word campagne voor De Waalhoven

[CMTA] 1Camera: Samen leven volgens Achmea

[CMTA] Marcommit: HR in de spotlight

Partners CMTA







 

Abonneer je op onze nieuwsbrief.