Marketing Report
[CMTA] Crowdmedia: Contentmarketing op z’n Sallands nieuws

[CMTA] Crowdmedia: Contentmarketing op z’n Sallands

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

www.cmta.nl


Ben jij een fervent liefhebber van one night stands? Good for you! Zo’n vluchtig onderonsje brengt een gezonde dosis adrenaline en avontuur met zich mee. Maar wat brengt het je op de lange termijn? Hoe avontuurlijk we ook zijn, als het gaat om relaties pleiten wij bij Crowdmedia voor eentje die niet zo vlot verwatert. Klantrelaties dan, hè. Met onze klanten en de klanten van onze klanten. Dat doen we door het zoete punt te vinden. Daar waar je doelgroep en je merk overlappen. That’s where the magic happens en dat is waar je met contentmarketing bouwt aan een relatie. Niet zo’n kortstondige als een one night stand, maar zo een met vertrouwen als basis.

Elevator Pitch

Een strategische contentmarketingroute uitstippelen en met succes afleggen. Geen feestje van de marketingafdeling alleen. Maar een sterk staaltje contentmarketing waarbij de organisatie en doelgroep betrokken is. Met een strategie die op de lange termijn doelgroep en merk nog dichterbij elkaar brengt door op korte termijn houvast te bieden in creatie en distributie. Nieuwsgierig naar dit contentmarketingsuccesverhaal met de doelgroep in de hoofdrol? Lees en geniet van onze samenwerking met Salland Zorgverzekeringen.

Briefing

Als strategisch marketingpartner bouwen we al jaren samen aan een relatie tussen het merk en haar doelgroep: de inwoners van Salland. Altijd met de juiste content bij de juiste mensen op het juiste moment. Om dat nog beter te kunnen doen, werd het tijd voor een langetermijnaanpak.

Aan ons de taak een contentmarketingstrategie te ontwikkelen, bewaken en deels uit te voeren. Het uitdragen van een eenduidig merkverhaal en het consistent doorvoeren van kernwaarden is de basis. Lucky us, want een jaar eerder zetten we de narrative Zorg op z’n Sallands neer met omkijken naar elkaar als rode draad.

Omkijken naar elkaar levert een goed gevoel op, het versterkt sociale cohesie en vermindert eenzaamheid. Dat noaberschap is in Salland heel gewoon. Zo ook voor Salland Zorgverzekeringen. In een tijd waar individualisering een trend is geeft de zorgverzekeraar het tegengeluid door noaberschap nieuw leven in te blazen.

Het doel is daarom niet alleen het klantenbestand vergroten en de loyaliteit onder haar huidige verzekerden verhogen. Met contentmarketing wil het merk bovenal omkijken naar elkaar aanmoedigen, initiëren en omarmen in de regio Salland. Klinkt als een goed begin van een contentmarketingfestijn, toch?

Strategie | Aanpak | Resultaat

First things first. Vanuit strategische sessies met medewerkers van marketing, sales, zorginkoop en klantcontact, zetten we een scherpe contentmarketingstrategie neer die verder reikt dan alleen de marketingafdeling. Het omvat alle keuzes en kaders om met content Zorg op z’n Sallands te laden en de merkbekendheid en merkvoorkeur van Salland Zorgverzekeringen te vergroten. Een concreet voorbeeld van zo’n kader is de tweetrap in contentkapstokken. Zorg, bewegen en sociale cohesie zijn de drie kapstokken. Elke kapstok apart levert te generieke content. Daarom moet content aan twee van de drie kapstokken voldoen, pas dan maken we content in lijn met merk en doelgroep. Een heerlijk helder en werkbaar kader.

De leukste strategische keuze? Inwoners van Salland een podium bieden in content. Het helpt mensen echt verder, levert herkenbare content op en geeft het organische bereik een boost. De eerste productie vanuit de strategie is daar het levende bewijs van. Inwoners van Salland vroegen hun buren om hulp in de merkfilm Salland voor Salland. Meer weten over de zoektocht van Dick naar verkeersregelaars of van Anneloes naar de nieuwe buur voor Sjaan? In korte video’s lichtten alle vijftien hoofdrolspelers uit de film hun oproep verder toe. Reageren op een oproep kon makkelijk en veilig via een landingspagina met heel wat matches als resultaat. Een sterk voorbeeld van hoe we met contentmarketing mensen met elkaar in contact brengen, Salland Zorgverzekeringen haar steentje bij bijdraagt aan een zorgzame samenleving én we Zorg op z’n Sallands laden onder de doelgroep.

Alsof een nieuwe buur voor Sjaan niet genoeg was, behaalden we ook nog eens dubbelcijferige groei voor Salland Zorgverzekeringen. Niet mals in een prijsgedreven markt. Om het contentmarketingfeest compleet te maken, ademt de hele organisatie Zorg op z’n Sallands en communiceren medewerkers vanuit hetzelfde merkverhaal en bijbehorende waarden. Dat is toch een contentmarketingdroom? 

www.crowdmedia.nl

www.salland.nl

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Social Inc: De kracht van durven kiezen

[CMTA] Com&co: Agency Life

[CMTA] MPG: Rabobank & Elektrificatie

[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden

[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won

Partners CMTA







 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief