Marketing Report
[CMTA] De Combinatie van Factoren: Ben een loyale en royale klant nieuws

[CMTA] De Combinatie van Factoren: Ben een loyale en royale klant

CMTA

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022 | www.cmta.nl


De Combinatie van Factoren
. Wij zijn een activatiebureau dat merken laat groeien. Niet alleen in omzet en marktaandeel maar ook als het gaat om transformatie en innovatie. Dit doen we door mensen in beweging te brengen. Met slimme creativiteit op basis van gedragswetenschap. Digital, social, winkelvloer of massamediaal. Niet voor niets zit ACT in onze naam en in ons DNA.

Elevator Pitch

De Ben klanten zijn erg trouw aan hun bewuste telecomprovider. Daarom wil Ben ze belonen worden voor die loyaliteit. Maar zowel Ben als zijn klanten willen ook graag iets goeds doen voor een ander. Die inzichten vormde de basis voor de Ben loyaliteitscampagnes. Zo konden voor kerst alle klanten gratis kerstkaarten sturen aan hun ‘kerststerren’. En na de zomervakantie kreeg iedereen 1000 MB om bij te kletsen óf te doneren aan De Vakantiebank. Zo maken we Ben klanten steeds loyaler en royaler! 

Briefing

Uit onderzoek onder Ben klanten bleek dat de TRI*M en NPS scores niet hoog en stabiel genoeg waren. Daarom wilde Ben de klanttevredenheid liften met een slim en sympathiek loyaliteitsprogramma dat met een bescheiden budget inspeelt op de behoeftes van de Ben klant.

Want waar andere telecomproviders cadeaus weggeven en zo loyaliteit ‘kopen’ wil Ben trouwe klanten verdienen door ze bewust te maken van wat echt belangrijk is in het leven. Want bij Ben staan niet je belminuten en MB's centraal maar de mensen om je heen.

Hoe beloon je je klanten dan om ze tevreden te houden?!

Strategie | Aanpak | Resultaat

Ben is er voor z'n klanten en luistert echt naar wat ze willen. Gewone loyaliteitscampagnes waarbij je met cadeaus wordt overgehaald om klant te blijven, passen dan ook niet bij Ben. In plaats daarvan spelen we in op wat echt belangrijk is in het leven. Want net als Ben zelf doen z'n klanten graag iets voor een ander. Deze behoefte hebben we ingevuld met een loyaliteitsprogramma op belangrijke 'menselijke' momenten door het jaar heen.

Kerstkaartencampagnes (2020 en 2021)
De donkere dagen voor kerst zijn hét moment om iemand een hart onder de riem te steken. Ben maakte dat mogelijk voor z'n klanten en versterkte zo op een oprechte manier hun loyaliteit. Klanten konden bekende en onbekende mensen waarvan ze vonden dat ze een kerstkaart verdienden, gratis aanmelden. Vervolgens werden deze 'kerststerren', in samenwerking met Omapost, verrast met een mooie kerstkaart.\

Resultaten
IIn 2020 zijn 40.000 gratis kerstkaarten gestuurd en is de campagne TRI*M gestegen met bijna 19%. Met de geoptimaliseerde campagne in 2021 is dit resultaat nog eens overtroffen: 57.000 verzonden kerstkaarten en een campagne TRI*M stijging van ruim 22%!

Zomervakantiecampagne (2022)
Iedereen verdient vakantie om de sleur te doorbreken en weer op te laden, maar niet iedereen heeft daar geld voor. Om dit probleem aan te pakken, kregen alle Ben-klanten in de eerste week ná hun zomervakantie 1000 MB om bij te kletsen met hun familie en vrienden en hun vakantiefoto's te delen. Maar ze konden die gratis MB's ook doneren aan De Vakantiebank voor gezinnen die niet op vakantie kunnen.

Resultaten
Ruim 55.000 klanten gaven hun gratis 1000 MB weg aan De Vakantiebank. Hiermee hebben Ben en z'n klanten samen 150 vakanties mogelijk gemaakt voor gezinnen met zo'n 500 kinderen. 

vakantie.ben.nl
www.dcvf.nl

 

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Je kunt tot en met 19 september inzenden voor Content Marketing | The Awards. Lees alles over The Award en hoe in te zenden op www.cmta.nl


Lees ook:

 

[CMTA] 1Camera: Samen leven volgens Achmea

[CMTA] Marcommit: HR in de spotlight

[CMTA] LBL Communicatie & Contentmarketing: Hier Kom Ik Graag

[CMTA] Wayne Parker Kent: Altijd ALDI

[CMTA] Airborne: De man met de rammelaars

 

 

Partners CMTA

 

 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief