Marketing Report
[CMTA] Fresh Bridge: #BringThePartyHome nieuws

[CMTA] Fresh Bridge: #BringThePartyHome

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

www.cmta.nl

 

Fresh Bridge is een social marketing agency. We helpen onze klanten om hun huidige business, marketing en branddoelstellingen te vertalen en te realiseren via social media. We zetten proactief social media in om de marketing en brand doelstellingen te realiseren qua bereik, awareness, activatie, engagement, loyalty, conversie en sales. Onze expertise richt zich op: strategie, social plan, social advertising, content management, conversation creatie, Facebook apps, metrics/dashboards, creatieve strategie sessies en trainingen.

Elevator Pitch

Het doel van de campagne? Geef een menselijk gezicht aan Mitsuba door zoveel mogelijk mensen in de kerndoelgroep te bereiken met onze eerste verhalende campagne. Als je Mitsuba in huis haalt dan weet je dat het spicy wordt. Met die gedachte is de eerste echte Mitsuba merk-campagne Bring the Party Home ontwikkeld. Via 160 content stuks, inclusief brand cues, wisten we meer dan veertien miljoen mensen via zowel online als offline touchpoints te bereiken.

Briefing

Hoe je zoutjes moet verkopen, dat weet Menken Orlando wel. Immers, de private label-kant van de zoutjesschappen is in de meeste supermarkten grotendeels van hen. Met private label kun je echter lastig marketing voeren en een doelgroep aan je binden. Om deze campagne goed te kunnen beoordelen schetsen we de lange termijnstrategie in het kort. Ongeveer twee jaar voor het uitbrengen van de huidige Hero campagne, lanceerde Menken Orlando hun eerste eigen, Aziatische, snackmerk: Mitsuba.

In het eerste jaar werd met name gecommuniceerd over de snacks, de verpakking en de ingrediënten. Wel was er al oog voor jongeren, de aspiratie doelgroep van het merk. Maar; focus lag bewust op groot bereik in combinatie met informatie over het product. Het opvolgende jaar werd dezelfde tactiek gevolgd, maar nu met als doel om te groeien binnen een grotere afzetmarkt in Europa. Vervolgens was het tijd om het merk met emotie te gaan laden. Zo ontstond de eerste echte Mitsuba merkcampagne Bring the Party Home. We produceerden in twee draaidagen 160 contentstuks. Het doel van de campagne: een menselijk gezicht geven aan het merk door zoveel mogelijk mensen in de kerndoelgroep te bereiken met onze eerste verhalende campagne.

 

Strategie | Aanpak | Resultaat

De video moest het merk introduceren op een moderne manier die zou blijven hangen, waarin ook de belangrijkste core brand cues nadrukkelijk naar voren komen. Mand! Dat is wat vaak geroepen wordt als het om video gaat. Uit onderzoek blijkt echter dat de Millenials en Gen-Z prima geneigd zijn om langere contentvormen te bekijken. Inzicht was dat de kerndoelgroep op veel verschillende kanalen zit. Ze consumeert met name content via social en daarbinnen met name videocontent. Daarom kozen wij voor een 360-aanpak met online als mainfocus. Geen doorvertalingen, maar vooraf doordachte concepten en formats. Vanuit de theorie van Byron Sharp zijn drie core brand assets opgesteld. Deze moesten nu voor het eerst in de echte wereld te zien zijn. Een uitdaging die we omarmden in de donkere, dampende setting van een knaller van een huisfeest. We creëerden met een relatief laag budget in twee draaidagen 160 contentstuks die ons maanden van content voorziet en dé belichaming van het merk Mitsuba is. Memes, Gifs, Tiktoktrends - de oplettende kijker ziet veel.

De uitvoering en distributie van deze Hero-campagne in de lange termijn contentstrategie van Mitsuba bleek meer dan succesvol. We bereikten maar liefst 14 miljoen mensen, waarvan 2,7 miljoen nieuwe mensen. Gemiddeld kwam men zes keer in aanraking met deze campagne via de main-video en kortere re-edits in de Tell- en Sell-laag. De main-video genereerde alleen al op Meta 24.364.077 impressies, waarbij een kleine (maar kwalitatief belangrijke groep) van 270.000 jongeren de long form main- video volledig uitkeken. Op YouTube behaalde de video 8,2 miljoen weergaven. De lange termijn aanpak heeft gewerkt: met minder budget hebben we meer bereik, impressies en video views behaald dan in 2021 bekeken over Meta, YouTube. Volgens de Brand Lift Study nam de advertentieherinnering, merkherkenbaarheid en zelfs de actie-intentie toe. Een mooie bijvangst voor een awareness campagne. 

www.freshbridge.nl

www.mitsubasnacks.com

 

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] DPG Media - de Ondernemer: De kracht van Sterke Schakels

[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden

[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won

[CMTA] De Combinatie van Factoren: Spoken word campagne voor De Waalhoven

[CMTA] 1Camera: Samen leven volgens Achmea

 

Partners CMTA

 






 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief