Marketing Report
[CMTA] LVB: Beste Verstaanders nieuws

[CMTA] LVB: Beste Verstaanders

Dit is een genomineerde inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

www.cmta.nl

LVB is sinds juni 2022 onderdeel van iO, hét end-to-end agency met expertise op het gebied van marketing, content, communicatie en digitale transformatie. Onze belofte: full-service, full-specialist. We zijn méér dan zomaar een bureau. Merken bouwen, klantrelaties versterken en omzet laten groeien. Dat is waarom onze opdrachtgevers bij ons aankloppen. Daarom zijn we full-service én full-specialist. Gespecialiseerde teams die nauw samenwerken om merkverhalen consistent te vertellen. Inhoudelijk gedreven. Op z’n tijd eigenwijs. En altijd de beste willen zijn. That’s us. LVB (becoming iO).

Elevator Pitch

Met content zorgpersoneel aantrekken? Het kan. Beste Verstaanders laat zien dat je met de juiste content zelfs de moeilijkste communicatiedoelstellingen kan vervullen. Het werven van zorgpersoneel is een van de grootste arbeidsmarktuitdagingen op dit moment. Begeleiders Moeilijk Verstaanbaar Gedrag hebben ook nog eens een zeer specifiek profiel. Daarom is voor Philadelphia de campagne Beste Verstaanders ontwikkeld. Met content kreeg de doelgroep het podium, werd ingespeeld op échte behoeftes en het belangrijkste: werden sollicitanten geleverd.

Briefing

Net als andere zorgaanbieders heeft Philadelphia een tekort aan personeel. Binnen de gehandicaptenzorg is een locatie met moeilijk verstaanbaar gedrag ook nog eens het minst populair. Moeilijk verstaanbaar gedrag uit zich op veel manieren. Iemand kan heel onrustig worden, agressief naar anderen of zichzelf.

De vraag van Philadelphia: ontwikkel een creatief concept dat potentiële collega's op een vernieuwende manier laat kennismaken met moeilijk verstaanbaar gedrag. Daarbij is het belangrijk dat het beeld van het werk wordt gekanteld. Het gaat primair om awareness, maar er is ook de wens om vacatures onder de aandacht te brengen.

Twee belangrijke (extra) uitdagingen: de concurrentie in de zorgsector is enorm. Hoe kan Philadelphia zich onderscheiden van andere aanbieders? En ten tweede: Switchen van baan kost tijd. Hoe zorgen we ervoor dat we het maximale uit de content halen en de doelgroep verleiden om uiteindelijk vacatures te bekijken?

Strategie | Aanpak | Resultaat

Het begint met het kerninzicht: mensen die werken met moeilijk verstaanbaar gedrag zijn ongelooflijk gedreven vakmensen. Zij kunnen iets wat anderen niet kunnen. Het is geen gemakkelijk werk. Sterker nog, het is niet voor iedereen weggelegd. Dat is tot uiting gekomen in het creatieve concept Beste Verstaanders. Zorgspecialisten die in staat zijn om goed te werken met mensen met moeilijk verstaanbaar gedrag zijn de Beste Verstaanders in het zorgveld. Het concept komt tot uiting in verschillende middelen maar ook met een uniek design: passend bij Philadelphia, opvallend in de (overvolle) timelines.

Om de doelgroep echt te verleiden om vacatures te bekijken, is een slimme campagne-opbouw noodzakelijk. Want wie wil al van baan veranderen? Of is hier nog niet mee bezig? We moeten hen stapsgewijs via de juiste kanalen en de juiste content overtuigen.

Het hart van de campagne is een video, waarmee we in de awarenessfase breed de aandacht trekken. We laten zien waarom het draait: de connectie tussen cliënt en begeleider. De bijzondere momenten, maar ook het eerlijke verhaal. De doelgroep maakt zo kennis met het concept Beste Verstaanders en wordt geprikkeld om na te denken over werken met moeilijk verstaanbaar gedrag. Middels online advertising is de doelgroep nauwkeurig getarget. Via Facebook, Instagram, LinkedIn en YouTube, maar ook middels branded content op vakmedia.

In de considerationfase zijn zeer concrete FAQ’s onder de aandacht gebracht. Zijn cliënten agressief? Wat zijn de arbeidsvoorwaarden? Via (re)targeting zijn alle FAQ’s gedistribueerd. In de actionfase zijn de vacatures, in het herkenbare contentdesign, onder de aandacht gebracht met (re)targeting.

Niet alleen is de campagne ontzettend goed ontvangen door de huidige medewerkers; de doelgroep heeft daadwerkelijk gesolliciteerd. Een prachtige bijvangst, omdat in de actionfase traffic naar de vacatures het doel was.


www.lvb.nl

www.iodigital.com

www.werkenvoorphiladelphia.nl

Dit is een gemonineerde inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

www.cmta.nl


Een overzicht van alle genomineerde cases staat hier

 

Partners CMTA

 






 

 

Abonneer je op onze nieuwsbrief.