Marketing Report
[CMTA] LVB: Klimaatondernemers nieuws

[CMTA] LVB: Klimaatondernemers

Dit is een genomineerde inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

www.cmta.nl

 

 

LVB is sinds juni 2022 onderdeel van iO, hét end-to-end agency met expertise op het gebied van marketing, content, communicatie en digitale transformatie. Onze belofte: full-service, full-specialist. We zijn méér dan zomaar een bureau. Merken bouwen, klantrelaties versterken en omzet laten groeien. Dat is waarom onze opdrachtgevers bij ons aankloppen. Daarom zijn we full-service én full-specialist. Gespecialiseerde teams die nauw samenwerken om merkverhalen consistent te vertellen. Inhoudelijk gedreven. Op z’n tijd eigenwijs. En altijd de beste willen zijn. That’s us. LVB (becoming iO).

Elevator Pitch

Klimaatondernemers is een meerjarig strategisch contentconcept dat de Grootzakelijke markt bekend maakt met de missie van Vattenfall voor een fossielvrij leven binnen één generatie. De focus van de strategie ligt op het ondernemerschap, de sleutel van het succes. Niet wijzen met een vingertje, maar ondernemers aanspreken op hun ondernemerschap en laten zien waar kansen liggen.

Briefing

De missie van Vattenfall: fossielvrij leven binnen één generatie. Samen met consumenten én ondernemers willen ze dit doel bereiken. En daarom moet fossielvrij leven ook een belangrijke rol (gaan) spelen in alle B2B-campagnes, richting MKB én richting grootzakelijke markt (grootverbruikers op het gebied van gas en elektriciteit).

De Vraag van Vattenfall Grootzakelijk was dan ook: bedenk een marketingconcept voor de zakelijke markt, dat onze missie (fossielvrije leven binnen één generatie) een gezicht geeft, dat leads genereert en dat ook nog eens de naam Vattenfall laadt onder de zakelijke doelgroep.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Verleidelijk is het om als afzender met een vingertje te gaan wijzen en te vertellen hoe het allemaal moet. Maar iedereen weet: binnen één generatie fossielvrij, dat kan niet door met een vinger te wijzen. En dat kan Vattenfall ook zeker niet alleen. Dat lukt alleen als heel veel slimme mensen, heel veel ideeën bedenken. Er is een groep die als geen ander weet dat grote resultaten het gevolg zijn van een vrije stroom van ideeën: ondernemers.

Een vrije stroom van ideeën. Dat is de overeenkomst tussen Vattenfalls missie en de spirit van ondernemers. En die vrije stroom van ideeën, die verfrissende inzichten. Dat is de kern van ons concept Klimaatondernemers. Ondernemers moet je uitdagen op... ondernemen. Ze verleiden met zakelijke kansen.

Klimaatondernemers is een contentmarketingstrategie, waarbij we ondernemers laten zien die kansen hebben gezien én gegrepen op het duurzaamheidsvlak. Het ondernemen staat dan ook centraal in dit format. De duurzaamheid is (hele fijne) bijvangst. Eerst en vooral spreken we de ondernemer aan op het ondernemer zijn. Met als ultieme doel: samen naar een fossielvrij leven.

Het Content Marketing Programma is gestart in 2019 en bestaat uit 2 tot 3 campagnes per jaar (waardoor je in principe always on zichtbaar bent). In iedere campagne portretteren we 2 tot 3 ondernemers die vertellen waarom zij Klimaatondernemer zijn en wat het ze oplevert. De portretten zijn inhoudelijke video's waarbij we dieper ingaan op de ondernemer en zijn uitdagingen. De videoportretten zijn de basis van de campagnes, met daarnaast whitepapers, social snippets, podcasts en blogs .

De campagne wordt gedistribueerd via LinkedIn, Facebook en YouTube. De resultaten van iedere campagne overstijgen de vorige. Op het gebied van awareness stijgen we iedere campagne door. Per campagne generen we tussen de 10.000 en 15.000 clicks naar de landingspagina. Maar nog belangrijker: deze campagne levert Vattenfall direct leads op. Per campagne zitten we standaard tussen de 200 en 250 leads.

www.lvb.nl

www.iodigital.com

www.vattenfall.nl

Dit is een genomineerde inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

www.cmta.nl

Een overzicht van alle genomineerde cases staat hier

 

Partners CMTA

 






 

 

Abonneer je op onze nieuwsbrief.