Marketing Report
[CMTA] LVB: Wat Werkt Voor Jou nieuws

[CMTA] LVB: Wat Werkt Voor Jou

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

www.cmta.nl

 

 

LVB is sinds juni 2022 onderdeel van iO, hét end-to-end agency met expertise op het gebied van marketing, content, communicatie en digitale transformatie. Onze belofte: full-service, full-specialist. We zijn méér dan zomaar een bureau. Merken bouwen, klantrelaties versterken en omzet laten groeien. Dat is waarom onze opdrachtgevers bij ons aankloppen. Daarom zijn we full-service én full-specialist. Gespecialiseerde teams die nauw samenwerken om merkverhalen consistent te vertellen. Inhoudelijk gedreven. Op z’n tijd eigenwijs. En altijd de beste willen zijn. That’s us. LVB (becoming iO).

Elevator Pitch

Met wat werkt voor jou wil UWV laten zien dat zij begrijpt dat er niet één recept is om werk te vinden. Aan ons de vraag om op zo toegankelijk en helder mogelijke manier het gesprek met de doelgroep te starten over wat mogelijk voor hén kan werken, bij de zoektocht naar (ander) werk. Via een mix aan middelen houden wij dat gesprek gaande en groeit niet alleen de merkwaardering, maar ook het aantal websitebezoekers.

Briefing

Inspireer niet alleen werkzoekenden, maar ook werkenden over de kansen die er liggen op het gebied van werk én laat zien hoe UWV deze doelgroepen op weg naar werk kan helpen. Er is al veel, vooral praktische, informatie beschikbaar over de dienstverlening maar mensen kennen de route hiernaar toe nog niet of zien de relevantie niet direct in. Ondanks de verschillende kanalen (social, owned channels, partnerplatformen, nieuwsbrieven). Zorg dat hier eenheid in komt, herkenbaarheid en het belangrijkste zorg dat de doelgroep ons weet te vinden en beter weet waar wij bij kunnen helpen.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Je werkt in je leven ongeveer een halve eeuw. Binnen die 50 jaar gebeurt er van alles: je wisselt van baan, wordt werkloos, krijgt wellicht kinderen, stopt met freelancen. UWV is er voor veel van deze verschillende stappen. Wij willen de doelgroep laten zien: hoe ga je met die dienstverlening om? Wat kan je ermee bereiken?

Dat begint met een goede basis. Waarin wij de relevantie voor die doelgroepen laden. Binnen de praktische informatie die al beschikbaar is, is nog weinig ruimte voor het verhaal erachter. Daarom dat wij deels gaan inzetten op échte verhalen. Door te focussen op hoe mensen met deze stap zijn omgegaan in plaats van de stap is de content in de breedte relevant. Daarnaast is er ook veel informatie beschikbaar welke meer toelichting behoeft. Om te onderstrepen dat UWV helpt én kennisautoriteit is zullen wij aan de andere kant juist vanuit (interne en externe) experts vragen.

Deze content vormt de basis en zal worden verzameld op één platform in plaats van de verschillende owned channels. Begin dit jaar is het platform live gegaan. In de periode van maart tot en met mei is het aantal bezoeken gestegen van 22.000, naar 39.000, naar 73.500. Ook stegen de inspiratie en actieve clicks gestaag: 1,4 procent en 2,1 procent in maart naar 3,7 procent en 9,40 procent in april en maar liefst 7,9 procent en 18,4 procent in mei. De gemiddelde tijd op de pagina is ook gestegen van onder de 1,5 minuut naar bijna 2 minuten.

Deze stijging is deels toe te rekenen aan de kwaliteit van de always-on content. Deels ook aan de betaalde campagne van Wat Werkt Voor Jou, namelijk de videoserie: Overstappers. Binnen de campagne periode steeg het aantal bezoekers op de Wat Werkt Voor Jou pagina namelijk van 33.000 naar 35.000 wat het aantal bezoeken van 36.000 naar 39.000 bracht.

www.lvb.nl

www.iodigital.com

www.inspiratie.uwv.nl

 

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Social Inc: De kracht van durven kiezen

[CMTA] Com&co: Agency Life

[CMTA] MPG: Rabobank & Elektrificatie

[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden

[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won

 

Partners CMTA

 






 

 

Abonneer je op onze nieuwsbrief.