Marketing Report
[CMTA] MPG: Rabobank & Elektrificatie nieuws

[CMTA] MPG: Rabobank & Elektrificatie

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

www.cmta.nl



MPG is als contentmarketingbureau onderdeel van Matter, een snelgroeiend netwerk van content- en marketingbureaus. MPG integreert data, insights, strategie, concepting, content en distributie. Zo helpen wij merken om vandaag connectie te maken om er morgen toe te doen. Wij geloven dat content de wereld mooier, simpeler, leuker of spannender kan maken. Voor consument, medewerker, merk en samenleving. Content is het hart, hoofd en de huid van een merk. Het creëert waarde door relevant en gewenst te communiceren. Businessoplossingen te bieden. En zo het merk tastbaar en dichtbij te maken. Wij zien hoe hard het nodig is dat merken op deze wijze houvast bieden in een sneller dan ooit veranderende wereld. Het is onze missie merken hier een leidende rol in te bieden.

Elevator Pitch

Ondernemend Nederland elektrificeert. Dus niet alleen personenauto, maar het héle wagenpark, inclusief busjes, graafmachines, vrachtwagens én de zonnepanelen. Het omschakelen van vertrouwd naar nieuw en van pomp naar paal is echter een behoorlijke verandering. Daarom is het fijn te weten dat ondernemers dit vraagstuk niet alleen hoeven op te lossen. Rabobank is hun powerbank. Met raad, daad, interessante content en de financiering helpen we ondernemers de knop om te zetten. Omdat niemand stil wil staan.

Briefing

Ontwikkel een contentaanpak waarmee we ondernemers helpen bij de overstap naar elektrische bedrijfsmiddelen. Omdat je niet stil wilt staan, voorál niet als ondernemer. Het omschakelen van vertrouwd & fossiel, naar nieuw & elektrisch is een behoorlijke verandering. Zowel op emotioneel vlak (we houden nou eenmaal van ronkende motoren) als op organisatorisch vlak. De uitdaging is om vragen en stress bij de ondernemer weg te halen, zodat elektrificatie niet meer als obstakel, maar vooral als slimme vervolgstap wordt gezien. 

Rabobank informeert, inspireert en activeert ondernemers op het gebied van elektrificatie. Rabobank moet de partij zijn waar ondernemend Nederland aanklopt als ze de overstap naar elektrisch willen maken. De content moet bijdragen aan de CTR naar de elektrificatiecontenthub, de rekentool leaseberekening en het aanvragen van een gesprek met de Rabobank-adviseur.

 

 

Strategie | Aanpak | Resultaat

Vanuit een pulsecheck onder de doelgroep zijn de volgende voors en tegens verzameld. Voors: onder andere dalende cost of ownership, groeiend aanbod van elektrische bedrijfsassets, moeten voldoen aan wet- en regelgeving, duurzaamheid is belangrijk voor maatschappij en er is schaarste en kostbare brandstof. Tegens: onder andere te grote investering, onzekere ROI, lage actieradius, weinig laadpalen en lange oplaadtijd.

Een contenthub creëren waarop je als ondernemer al je vragen over elektrificatie beantwoord ziet. Dat doen we met formats gebaseerd op de zoekbehoefte.

1. Het Financiële plaatje – hierin laten we kort, krachtig en prettig leesbaar aan ondernemers zien wat ze onder de streep kwijt zijn aan de elektrificatie van een bepaald asset zoals een elektrische bestelbus.
2. Wat doe ik met – met dit format beantwoorden we vragen van ondernemers die ze hebben met betrekking tot de overstap naar elektrisch. Waar moeten ze rekening mee houden, met welke barrières kunnen ze te maken krijgen en hoe kunnen ze het beste actie ondernemen?
3. De Switch – in dit format spreken we ondernemers die de stap naar elektrificatie al maakten. Het zijn voor ondernemers herkenbare situaties in copy, beeld en video.

Vanuit de contentstrategie bepaalden we de contentthema's en formats. Op basis hiervan ontwikkelden we 22 artikelen, 3 video's voor de hub op Rabobank.nl en contentteasers voor de Rabobank-socials. Alle artikelen zijn bij livegang geactiveerd via webbanners, het lichtste kanaal. De 25 procent best scorende varianten zijn aangevuld met direct mail, banners binnen internetbankieren en paid social.

Het resultaat was 80.000 pageviews in de eerste vier maanden, > 2000 opgestarte leaseaanvragen vanuit deze pagina's, > 5500 leads voor accountmanagers naar aanleiding van online interesse.

www.mpg.today

www.rabobank.nl

 

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden

[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won

[CMTA] De Combinatie van Factoren: Spoken word campagne voor De Waalhoven

[CMTA] 1Camera: Samen leven volgens Achmea

[CMTA] Marcommit: HR in de spotlight

 

Partners CMTA

 






 

 

Abonneer je op onze nieuwsbrief.