Marketing Report
[CMTA] Mediatic: Contentplatform Huis van Talent nieuws

[CMTA] Mediatic: Contentplatform Huis van Talent

Dit is een genomineerde inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

www.cmta.nl

 

Mediatic is hét contentmarketing- en pr-bureau voor vooruitstrevende organisaties. Wij geven de impactvolle verhalen van onze opdrachtgevers de vorm die ze nodig hebben en creëren de aandacht die deze verhalen verdienen. Samen met onze klanten gaan we voor maximale impact en maken we – ieder op onze eigen manier – de wereld steeds een beetje beter. Onze missie? Drie woorden: Aandacht voor vernieuwing.

Elevator Pitch

Huis van Talent(.nl) is hét contentplatform waarmee De Staffing Groep zichzelf op de kaart heeft gezet richting hr-professionals als dé expert op het gebied van Total Talent Management. Op strategisch, tactisch en operationeel niveau behandelt de redactie actuele thema's die vragen om brede en tegelijkertijd specialistische kennis en kunde. Die expertise hebben De Staffing Groep en zusterbedrijven People For Office en Kwiik in huis en daar is de doelgroep zich inmiddels zeer van bewust.

Briefing

De Staffing Groep (DSG) is, als opvolger van IT Staffing, groot geworden dankzij het leveren van staffing services. Maar het bedrijf is door de jaren heen sterk verbreed. Zo is het bedrijf inmiddels ook actief in Risk & Compliance, uitzenden, consultancy en recruitment. Kortom: het is specialist geworden op het gebied van Total Talent Management en kan daar dus ook in adviseren. Dat is ook de strategische focus voor de toekomst voor DSG. Het grote publiek weet dit echter niet. Als het gaat om merkbeleving moet er dus nog een en ander gebeuren. DSG heeft Mediatic gevraagd hier een voorstel voor te doen.

Hoe zorgen we ervoor dat de voornaamste doelgroepen (directieleden, hr-verantwoordelijken en recruiters) DSG leren kenen als betrouwbare partner op het gebied van talent (in de breedste zin des woords) én als de juiste partij om bij aan te kloppen?

Om de strategische verandering over de bühne te krijgen richting (potentiële) opdrachtgevers, heeft Mediatic ‘HuisvanTalent’(.nl) bedacht en opgezet, een contentplatform waarop allerlei inzichten rondom de diverse vormen van arbeid en arbeidsbemiddeling op het juiste (abstractie)niveau voorbijkomen. Door slimme koppelingen te leggen naar online marketingkanalen, zorgen we eveneens voor leadgeneratie. Een schot in de roos, zo blijkt.

 

Strategie | Aanpak | Resultaat

We hebben het platform samen met zusterbureau Pixelfarm opgezet. De aanpak is haast journalistiek, waarbij we qua thema's en diepgang met name directieniveau(s) willen aanspreken aan opdrachtgeverszijde. We combineren het delen van inhoudelijke en inspirerende content met oog voor actualiteit, met actieve, schaalbare distributie met als doel het worden van autoriteit op het gebied van Total Talent Management.

We laten experts aan het woord, maar zeker ook klanten en prospects. Wat houdt hen bezig? Waar liggen kansen? Wat zijn hun zorgen? Door duidelijk te maken dat we hun wereld als geen ander begrijpen en door dé nieuws- en kennisbron op het gebied van geïntegreerde talentoplossingen te zijn, wordt DSG de go-to partij binnen het woud van arbeidsbemiddelaars. Concreet gaat het om nieuws-items, cases/best practices, how-to artikelen en interviews.

De website is meer dan SEO-proof. Aan de hand van een contentkalender zetten we in op de juiste inspiratie en activatie. Voor HuisvanTalent.nl verzorgt Mediatic doorlopend de volledige redactie, waarbij we ook een belangrijk deel van de thema’s en onderwerpen aandragen. Ook nemen we via Pixelfarm de online marketing op ons.

Niet alleen krijgt DSG smoel, als aanbieder van allerlei diensten op het gebied van recruitment, hr en bemensing in algemene zin. Ook hebben we partners, klanten en andere stakeholders aangehaakt.

Behalve SEO en paid search zetten we LinkedIn-campagnes in op downloadables. Door middel van marketing automation krijgen bezoekers op basis van de voor hen relevante thema's content aangeboden via de mail. Op basis van gebruikersgedrag, krijgt het salesteam van DSG een signaal om de conversatie aan te gaan. Op deze manier draagt HuisvanTalent.nl op een concrete manier bij aan leadgeneratie voor De Staffing Groep. De resultaten van leadgeneratie zijn ruim 500 MQL's en 40 SQL's. De campagnes verbeteren we continu op basis van het online zoekgedrag dat we zien bij de doelgroep.

www.27vakantiedagen.nl

www.mediatic.eu

 

Dit is een genomineerde inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

www.cmta.nl

Een overzicht van alle genomineerde cases staat hier

 

Partners CMTA

 





Abonneer je op onze nieuwsbrief.