Marketing Report
[CMTA] N=5: Dare to be You

[CMTA] N=5: Dare to be You

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

www.cmta.nl


N=5
is het grootste onafhankelijke bureau van Nederland en helpt merken groeien met de kracht van emotie. Waarbij campagnes en content naast elkaar staan en vertrekken vanuit dezelfde strategische sturende gedachte. Met een redactionele formule als sturend mechanisme voor alle content. Het label N=Content bestaat uit een team van digital, social en redactionele talenten, die zich primair focussen op de ontwikkeling van content.

Elevator Pitch

Met het contentplatform Dare to be you geeft Shoeby invulling aan de nieuwe propositie: Here for You. Waarmee het merk stappen zet in de ambitie om een global brand te worden. Door in content en vanuit de merkgedachte verschillende subculturen een podium te geven, plaats Shoeby zich direct in cultuur. Met sterke verhalen en een eigen beeldtaal. Zo weet het merk niet alleen nieuwe doelgroepen te raken, maar hen ook structureel aan zich te binden.

Briefing

Fashion retailer Shoeby heeft grote ambities. Zij willen komende jaren steeds meer toewerken naar een global brand. Hiervoor lanceerden zij een nieuwe strategie met de pay off Here for you. De gedachte hierbij is dat iedereen uniek is en zijn eigen stijl heeft. Je kleden in die stijl is een manier om je eigen identiteit uit te dragen en dat kan je zelfvertrouwen vergroten. Shoeby is dé personal styling entiteit die jou helpt om die eigen stijl te vinden en te versterken. De tv-campagne visualiseert deze gedachte door een ode te brengen aan de diversiteit aan mensen en de diversiteit aan stijlen.

De opdracht aan N=5 is om een content campagne te ontwikkelen passend binnen de strategie. Waar de tv-campagne stuurt op positionering, moet de content bijdragen om die positionering geloofwaardig te maken. De bevestiging dat jouw unieke stijl daadwerkelijk jouw zelfvertrouwen kan vergroten en dat Shoeby de collectie heeft om die persoonlijke stijl te versterken. Met een eigen beeldtaal die past bij een global fashion brand voor een social doelgroep.

 

Strategie | Aanpak | Resultaat

Shoeby gelooft dat styling niet begint bij je uiterlijk, maar bij je innerlijk. De stijl die echt bij jou past, heeft altijd te maken met je identiteit en wat jou beweegt in het leven. En al die verschillende identiteiten vind je terug op straat.

Want de nieuwe generatie ziet niet meer Parijs, maar de straat als hun catwalk. Dat is dé plek waar nieuwe stijlen en communities ontstaan. Vanuit dit inzicht ontwikkelden we de serie Dare to be you. Waarin we verschillende subculturen een podium geven: mensen die zonder compromissen zichzelf durven te zijn. Zij hebben met elkaar een veilige plek gecreëerd waarin ze zichzelf kunnen uiten en inspireren anderen met hun zelfvertrouwen. Zo empowered de campagne de doelgroep om op zoek te gaan naar de stijl die past bij je eigen identiteit.

Om aan te sluiten bij de beeldtaal van nu, kozen we bewust voor een analoge film en fotografiestijl. Het leven is namelijk niet perfect en dat is precies wat deze beelden vangen. Want met analoog kun je beelden niet terugkijken en polijsten, je schiet ze zoals ze komen. Zo ontstaat er een intieme, rauwe en persoonlijke beeldtaal die kenmerkend is geworden voor Shoeby’s content.

De social docs rolden we uit op alle social kanalen (touch). Deze verhalen werden uitgediept in branded content en op Shoeby’s eigen editorial platform, waarbij de link gelegd wordt met de collectie (tell). Ook zetten we micro-influencers in die pasten bij de boodschap. In shoppable content kon je de kleding die de groepen droegen direct kopen (sell).

De campagne overtrof de verwachtingen en realiseerden een groot bereik (gemiddeld 2.5 miljoen per aflevering) met hoge engagement. Ook op merkherkenning scoorde de campagne boven de interne benchmark. Zo heeft Shoeby een nieuwe doelgroep aan zich weten te binden.

www.nis5.nl

 

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden

[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won

[CMTA] De Combinatie van Factoren: Spoken word campagne voor De Waalhoven

[CMTA] 1Camera: Samen leven volgens Achmea

[CMTA] Marcommit: HR in de spotlight

 

Partners CMTA

 






 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief