Marketing Report
[CMTA] NBTC : Bring yourself, we’ll do the same nieuws

[CMTA] NBTC : Bring yourself, we’ll do the same

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

www.cmta.nl

 

Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen werkt vanuit vier werkterreinen: Intell & Insights, Strategy & Branding, Destination Development en Marketing. De teams dragen – elk vanuit hun eigen expertise én enthousiasme – bij aan Nederland als aantrekkelijke bestemming voor bezoekers, bedrijven en bewoners.

Elevator Pitch

Onze internationale destinatie campagne is gericht op het stimuleren van waardevol bezoek aan Nederland. Bezoek dat bijdraagt aan een leefbare, geliefde en waardevolle bestemming voor bezoekers, bedrijven en bewoners. De campagne legt een verbinding tussen de behoeftes en kwaliteiten van de lokale gemeenschap en die van de bezoeker en bouwt zo mee aan de transformatie naar duurzaam toerisme voor de bestemming waarin iedere Nederlander profijt heeft van internationaal bezoek.

Briefing

Opdracht: Ontwikkel een sterk, aansprekend en strategisch concept voor een NL-destinatie campagne die aansluit op de merkbelofte ONE OF US.

Voorwaarde voor het concept:

Zorg dat het concept all in is: het richt zich niet op een specifieke vakantie, congres, accommodatie of activiteit. Het bedient de NL-doelgroep, jaarrond, met de mogelijkheid daaronder below the line campagnes voor specifieke proposities, al naar gelang behoefte en timing. Uiteraard moet elk creatieve uiting voldoen aan de eisen van de NL Brand.

Doelstelling:

Concept en campagne moeten bijdragen aan het aantrekken van de NL-doelgroep naar Nederland voor een zakelijk of recreatief bezoek. De groep die zich aangetrokken voelt tot de kernwaarden open, inventief en inclusief kunnen (bewust of onbewust) een bijdrage leveren aan de strategische pijlers van Nederlands toeristische sector om richting het jaar 2030 grotere maatschappelijke vraagstukken op te lossen. 

 

Strategie | Aanpak | Resultaat

De Bring yourself-campagne is een meerjarige (2022 tot en met 2024) campagne en zal in de loop van de tijd verder worden ontwikkeld. Op langere termijn moet de campagne bijdragen aan het aantrekken van de juiste doelgroep op de juiste plekken.

De campagne is opgebouwd rond de fasen van de Customer Journey die het NBTC hanteert (Touch > Tell > Sell > Care). De Touch fase is de fase die volledig draait om het dromen van de bestemming en het NBTC voert deze fase zelfstandig uit. In de Tell & Sell fase liggen ook kansen voor partners.

Voor 2022 is de primaire focus gelegd op de belangrijkste buurmarkten; Duitsland & België en zijn we in de Tell fase met verschillende stakeholders in deze markten in zee gegaan. Om focus aan te brengen hebben we voor zowel de Touch als Tell fase content gemaakt rond specifieke thema's.

Voor 2022 waren deze thema's:

- Greener Cities (in samenwerking met Floriade, Visit Flevoland & Almere City) & Cycling Lifestyle (ter ondersteuning van de Vuelta in de regio Utrecht)
- Dutch Design (ter ondersteuning van de Dutch Design week)
- Cultureel Erfgoed (in samenwerking met zes Kastelen en de Hanzesteden).

De campagne bestaat uit typische Nederlanders (een groeiend aantal, liefst tot 100 in 2023) die hun passie delen met bezoekers. Zo horen en zien we persoonlijke observaties, aanbevelingen, routes en voorkeuren. Zo bewijzen we niet alleen dat we onszelf in Nederland zijn en ons niet in een keurslijf laten dwingen. Maar het is ook een bewijs voor onze bezoekers:

Bring yourself, we’ll do the same

www.nbtc.nl

 

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Social Inc: De kracht van durven kiezen

[CMTA] Com&co: Agency Life

[CMTA] MPG: Rabobank & Elektrificatie

[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden

[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won

 

Partners CMTA

 





Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief