Marketing Report
[CMTA] Propaganda: Carrefour Food Platform nieuws

[CMTA] Propaganda: Carrefour Food Platform

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

www.cmta.nl


Propaganda is een communicatiebureau dat inzet op content marketing. Wij maken slimme, relevante content die merken in staat stelt een relatie op te bouwen met hun klanten. We vertellen straffe verhalen voor verschillende Belgische merken en organisaties, in uiteenlopende sectoren. Die verhalen zorgen ervoor dat zij hun relaties met klanten, prospects en medewerkers versterken.

Ons team van meer dan 45 gedreven en gepassioneerde projectmanagers, vormgevers en redacteurs bedenkt en realiseert relevante content platformen, doetreffende blogs en e-letters, boeiende digitale en printmagazines, straffe infographics, originele video-series... mét impact!

Elevator Pitch

Carrefour wil de leider zijn in voedseltransitie. Consumenten willen informatie over (beter) eten, duurzaamheid en goed boodschappen doen. Met het Carrefour Food Platform bereikt Carrefour dagelijks haar klanten. Via het gratis winkelmagazine, de nieuwsbrief, internetsite en een doorlopende socialmediacampagne maakt Carrefour de doelstellingen concreet en worden consumenten enthousiast gemaakt om iedere dag de juiste food-keuze te maken. Tegelijk slaagt Carrefour er zo in de band met de klant te versterken.

Briefing

Carrefour wil de band met haar klanten versterken, een menselijker gezicht krijgen, een betrouwbare partner worden in het dagelijks leven van haar klanten.

Tevens willen zij leider worden in voedseltransitie en ook zo gepercipieerd worden. Hiertoe ondernemen zij allerlei acties die kaderen in hun Act For Food-programma: kwalitatieve en duurzame producten in de markt zetten, met respect voor mens, producent, dier en milieu, en bovendien rekening houdend met ieders smaak/budget. Zo maken zij beter eten voor iedereen mogelijk: meer lokaal, veggie, bio, minder additieven en kleurstoffen, minder afval, enzovoorts. 

Deze top-down Act For Food-strategie diende vertaald te worden naar een relevant verhaal dat aansluit bij de dagdagelijkse realiteit van de consument, die zich alsmaar meer vragen stelt rond (wat te) eten.

Dit alles moet leiden tot een verbetering van de perceptie van Carrefour als betrokken merk.

Strategie | Aanpak | Resultaat

De sweet spot tussen de doelstelling van Carrefour en de behoeftes van de consument is duidelijk: food. Klanten stellen zich steeds meer vragen bij wat en hoe ze eten. Carrefour geeft antwoorden in de vorm van producten en advies over goed eten.

Samen met BeContent, partner content agency, ontwikkelde Propaganda een content-first-strategie die zich vertaalde in een food-platform van foodacters en foodlovers.

Maandelijks focussen we op een thema (Lokaal, Bio, Zero Waste, Wereldkeuken, ...) en brengen we juiste content bij het doelpubliek via het juiste kanaal: maandelijks magazine en nieuwsbrief, socialmediaposts & website.

Via waardevolle en kwalitatieve foodacter-verhalen en foodlover-content, die de vragen van klanten beantwoorden en gebaseerd zijn op trends en searchlistening-data, bereiken we ons doel.

  • Een foodacter is eenieder die beter wil eten:
    - Producenten die authentieke en duurzame producten produceren
    - Carrefour-medewerkers die de beste producten selecteren en verbeteren
    - Klanten die advies zoeken

Zij zijn gedreven door gezonde, lekkere, gevarieerde en verantwoorde voeding, beter voor mens en milieu. Wij brengen hun authentieke verhalen om te inspireren. Wat en hoe zij dit doen.

  • Een foodlover is op zoek naar inspiratie, het ontdekken van nieuwe smaken en producten. Wij antwoorden met een rijke verzameling aan recepten, speciale dossiers en gidsen. Elke maand creëert een team van foodstylisten, nutritionisten, redacteurs, fotografen, ... zo’n 30 recepten gebaseerd op seizoensproducten en -trends.

Het gratis winkelmagazine (450.000 ex.) wordt gretig meegenomen door de klanten. 


www.propaganda.be

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Social Inc: De kracht van durven kiezen

[CMTA] Com&co: Agency Life

[CMTA] MPG: Rabobank & Elektrificatie

[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden

[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won

Partners CMTA







 

Abonneer je op onze nieuwsbrief.