Marketing Report
[CMTA] Propaganda: Istoir - De geruisloze terugkeer van Boris

[CMTA] Propaganda: Istoir - De geruisloze terugkeer van Boris

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022 | www.cmta.nl

Propaganda is een communicatiebureau dat inzet op contentmarketing. Wij maken slimme, relevante content die merken in staat stelt een relatie op te bouwen met hun klanten. We vertellen straffe verhalen voor verschillende Belgische merken en organisaties, in uiteenlopende sectoren. Die verhalen zorgen ervoor dat zij hun relaties met klanten, prospects en medewerkers versterken. Ons team van meer dan 45 gedreven en gepassioneerde projectmanagers, vormgevers en redacteurs bedenkt en realiseert relevante content platformen, doeltreffende blogs en e-letters, boeiende digitale en printmagazines, straffe infographics, originele videoseries... mét impact!

Elevator Pitch

Storytelling op z’n best, dat is de essentie van de brand awareness campagne van Istoir, een projectontwikkelaar die historische panden met respect voor hun authentieke karakter restaureert tot hedendaagse woningen. Propaganda lanceerde De geruisloze terugkeer van Boris, een literair kortverhaal dat zich afspeelt in en rond kasteel Potuit, de eerste erfgoedsite van Istoir. De hoofdstukken werden op Facebook en Instagram Stories telkens aangekondigd via korte video’s met sfeerbeelden op locatie.

Briefing

Sinds de oprichting in 2020 werkt Istoir eraan om een van de meest bekende en toonaangevende bouwbedrijven van België te worden in de reconversie van unieke panden en de creatie van nieuwe woonervaringen. Om de brand awareness te verhogen, startte Propaganda een awareness campagne in december 2021.

Propaganda ging op zoek naar een auteur om een kortverhaal te schrijven dat zich afspeelt in een van Istoirs reconversieprojecten, het neo-classisistische Kasteel Potuit in Gent. De auteur ging op verkenning in het kasteel om inspiratie op te doen. Zo komen grote visuele elementen en kleine details terug in het verhaal.

De geruisloze terugkeer van Boris is een kortverhaal dat specifiek voor Instagram Stories werd geschreven. De auteur ging de uitdaging aan om korte fragmenten te creëren die de aandacht van het publiek vasthouden en hen op het puntje van hun stoel houden om het vervolg te ontdekken. Elk fragment eindigt met een cliffhanger.

Het voornaamste doel van deze instanovel was het genereren van merkbekendheid voor Istoir als projectontwikkelaar. Door het literaire aspect te combineren met een reconversieproject, konden mensen kennismaken met de expertise van Istoir: de authenticiteit en pracht van historische gebouwen integreren in woonbelevingen voor de toekomst.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Propaganda creëerde een Instanovel met als setting het reconversieproject Kasteel Potuit. Het kortverhaal had als doel awareness te genereren voor Istoir als merk/projectontwikkelaar. Het vertellen van verhalen sloot daarbij heel mooi aan bij Istoirs liefde voor historische gebouwen.

Propaganda maakte twee teasers om het kortverhaal aan te kondigen. In de eerste teaser leest de auteur voor uit het eerste hoofdstuk. In de tweede teaser vertelt hij waar hij de inspiratie haalde voor de plot.

Het verhaal bestaat uit zeven korte hoofdstukken, die telkens eindigen met een cliffhanger. De tekst werd weergegeven op een beige achtergrond in Instagram Story-formaat. Om het verhaal levendiger te maken, creëerde Propaganda ook zeven korte video’s in en rond het kasteel, in originele staat. De video’s vormden de introductie bij elk nieuw hoofdstuk.

Lezers konden het verhaal exclusief volgen op Instagram en Facebook, met Instagram Stories als het belangrijkste kanaal. De videofragmenten van het kasteel verschenen ook als Instagram en Facebook Reels, waar lezers het verhaal in de caption konden meelezen.

Resultaten:
- Impressies: 485.990 views
- Bereik: 70.337 people
- CPM: 2,26 euro
- Frequentie: 6,91

In totaal werden de video’s 87.304 keer bekeken voor minimum drie seconden, en 9427 keer volledig afgespeeld (Thruplays). De view rate is 18,16 procent en de completion rate (Thruplay/drie sec video view) is 10,80 procent.

www.propaganda.be

www.istoir.be

 

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

The Medals worden toegekend voor uitstekende kennis en kunde op expert-onderdelen van contentmarketing. De categorieën zijn verdeeld in twee groepen: Creatie, Vorm & Concept en Distributie, Promotie, Conversie & Data.

www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Social Inc: De kracht van durven kiezen

[CMTA] Com&co: Agency Life

[CMTA] MPG: Rabobank & Elektrificatie

[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden

[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won

 

Partners CMTA

 






 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.