Marketing Report
[CMTA] Quadia: WE EMG! nieuws

[CMTA] Quadia: WE EMG!

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022 | www.cmta.nl

Quadia is gespecialiseerd in online-video oplossingen zoals webinars & webcasts, virtual meetings, online- & hybride events én branded content. We leveren content en technologie voor specifieke bedrijfstoepassingen zoals marketing & promotie, interne & externe communicatie, klantenservice, e-learning.

Dit doen we met een kleurrijke mix van bevlogen videomakers, producers, editors, developers en webcast operators. Met meer dan 18 jaar ervaring, een passie voor interactieve (live) content én slimme video technologie, ontzorgen wij brands en bureaus met maar één doel; creativiteit met maximaal resultaat.

Elevator Pitch

Sinds 2021 is het bedrijf na een re-branding in alle landen actief onder de naam EMG en is het samenwerken binnen de groep prio nummer 1. Aan ons werd de vraag gesteld: kunnen jullie ons helpen om de interne communicatie binnen de groep te versterken en een platform creëren om medewerkers periodiek te informeren over de laatste ontwikkelingen? Het Concept WE EMG was geboren.

Briefing

EMG is een partner voor grote internationale evenementen, waaronder sport (Tour de France, Europees Kampioenschap voetbal en Formule 1), live-evenementen (Eurovisie, koninklijke bruiloften, concerten), entertainment (Holland’s got Talent, The Masked Singer, I Can See Your Voice, Beste Zangers) en reis-expeditie programma’s (Wie is de Mol, Expeditie Robinson).

Naast in Nederland is EMG ook actief in Frankrijk, België, Nederland, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Italië, Luxemburg, de VS en Australië.
Sinds 2021 is het bedrijf na een re-branding in alle landen actief onder de naam EMG en is het samenwerken binnen de groep prio nummer 1.

Aan ons werd de vraag gesteld: kunnen jullie ons helpen om de interne communicatie binnen de groep te versterken, een team te smeden en een platform creëren om medewerkers periodiek te informeren over de laatste ontwikkelingen?

Strategie | Aanpak | Resultaat

WE EMG

Wij adviseerden om elk kwartaal een hybride townhall meeting (high-end webinar) te organiseren om de meer dan 1500 medewerkers te informeren over de strategie, de laatste ontwikkelingen, de financiële resultaten, etcetera. Bovenal was in alles wat we adviseerden leidend dat de medewerkers zich echt een EMG’er moesten gaan voelen. Het concept WE EMG was geboren!

Tijdens deze events kunnen medewerkers vragen stellen over alle mogelijke onderwerpen aan het management, zowel online als via de Hybride App voor de medewerkers die fysiek bij het event aanwezig zijn.

Een roadshow voor iedereen

Deze events worden elke keer vanuit een ander EMG land georganiseerd. Dit om de landen én de mensen die daar werken een gezicht te geven binnen de groep. Wat doen ze daar allemaal in Italië en wie kan ik daarvoor benaderen?

Het programma is qua opbouw variërend om de kijkers te boeien en vast te houden. Er zijn (i) instarts, (ii) live-verbindingen met collega’s op locatie (iii) award (iv) poll vragen én (v) demo’s van nieuwe innovaties. Dit alles onder leiding van een vaste professionele host: Adam Fields.

Patrick Brand, Group Head of Communications & Marketing: "Belangrijk vonden we het om het programma toegankelijk te houden voor alle lagen van de organisatie. De doelgroep van deze events is best gevarieerd; we wilden iets maken wat mensen in alle landen en functies binnen de organisatie zou aanspreken. Het uitgangspunt was dus dat we niet alleen hoge bazen aan tafel wilden hebben maar juist ook de medewerkers een gezicht geven."

Resultaat

WE EMG  is een toonvoorbeeld hoe webinars (live) kunnen worden ingezet voor intere communicatie. Het concept verbindt mensen met elkaar, is duurzaam en zorgt dat de medewekers altijd up-to-date zijn van de laatste ontwikkelingen binnen de organisatie. Het hybride concept, zorgt dat de kijkers in de zaal dezelfde ervaringen als de online kijkers. Via de app kunnen ze stemmen, vragen stellen én chatten met de online kijkers; connected experience noemen we dat. 

Naast het concept worden de nieuwste technieken ingezet zoals Augemented reality en o.a  Deepfake.  

Het dynamische concept met veel afwisseling zorgt ervoor dat medewerkes blijven kijken (88% uitkijkpercentage) en ook terug komen voor de volgende WE EMG Townhall! Het doel is hier bereikt dat de medewerkers zich onderdeel van één EMG zijn gaan voelen. De feedback die dit als beste duidt: “Professionally delivered and made me proud to be part of EMG”

nl.quadia.com

www.nl.emglive.com

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

The Medals worden toegekend voor uitstekende kennis en kunde op expert-onderdelen van contentmarketing. De categorieën zijn verdeeld in twee groepen: Creatie, Vorm & Concept en Distributie, Promotie, Conversie & Data.

www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Social Inc: De kracht van durven kiezen

[CMTA] Com&co: Agency Life

[CMTA] MPG: Rabobank & Elektrificatie

[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden

[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won

 

Partners CMTA

 





Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief