Marketing Report
[CMTA] The Post: Doorpakkers nieuws

[CMTA] The Post: Doorpakkers

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022 | www.cmta.nl


Bij The Post doen we aan bingemarketing. Dat begint voor ons altijd bij de strategie. We vertalen de positionering en doelen van merken naar een verhaallijn voor de content. Of het nou gaat om tekst, video, design of animatie - we hebben alles in huis om producties te maken die het publiek vindt, bindt en activeert. Contentmarketing kan niet zonder goede distributie. Samen met de klant bepalen we de doelen, middelen en de tactiek. Want content verdient een publiek dat niet meer wil stoppen met kijken. We create audiences.

Elevator Pitch

Heel Nederland sneller over op lokale en duurzame energie – dat is de missie die warmtebedrijf Ennatuurlijk zich toegeëigend heeft. Om dat voor elkaar te krijgen, moet iedereen deelgenoot zijn van die transitie: van stakeholder tot eindgebruiker. Aan ons de taak om iedere publieksgroep te bereiken en mee te nemen in het verhaal. Met de videoserie Doorpakkers belichten we in verschillende drieluiken de warmtenetten van Ennatuurlijk, met een rol voor elke publieksgroep.

Briefing

Ennatuurlijk is een warmtebedrijf met een missie: iedereen in Nederland sneller over op lokale en duurzame energie. Dit doet zij door steden en woonwijken gasvrij te maken met de aanleg van nieuwe warmtenetten voor het lokaal verkoelen en verwarmen van huizen, bedrijven en scholen. Zo speelt het bedrijf een belangrijke rol in de verduurzaming van Nederland. Bij zo’n missie moeten alle neuzen dezelfde kant op staan - ongeacht belangen of beslissingsbevoegdheid. Of het nu om stakeholders of ‘de eindgebruiker’ gaat (die vaak niet op eigen initiatief overstapt, maar ‘wijkbreed’).

Ennatuurlijk stelde ons dan ook de vraag: hoe vergroten we onze inhoudelijke merkbekendheid? En hoe zorgen we ervoor dat al ons publiek de relevantie van onze producten ervaart, zodat niet alleen de koopintentie en merkloyaliteit worden vergroot, maar klanten ook echt fan worden? 


Strategie | Aanpak | Resultaat

Strategie: We positioneren Ennatuurlijk als dé autoriteit in de wereld van de warmtetransitie. Omdat we te maken hebben met verschillende publieksgroepen, richten we ons op content die het publiek meeneemt in het verhaal van Ennatuurlijk en haar daarmee tot deelgenoot maakt van de warmtetransitie. Met als overkoepelende rode draad: Ennatuurlijk als ‘lokale’ doorpakker, met als einddoel ‘heel Nederland aardgasvrij’. Kleine stappen, groot verschil. Het pronkstuk van het contentplan? Met stip op één de videoserie ‘Doorpakkers’, waarin het publiek wordt meegenomen langs lokale warmtenetten. Experts én eindgebruikers uit de regio laten zien hoe het warmtenet werkt, welke bronnen een belangrijke rol spelen én welke kansen de toekomst biedt!

Aanpak: De serie ‘Doorpakkers’ bestaat uit verschillende drieluiken over één uitgelichte regio. Zo kent het drieluik over Eindhoven een aflevering over het warmteen koudenet in Eindhoven, een aflevering over verduurzaming én een aflevering over de toekomst. Elke aflevering blikt terug op de vorige én kijk vooruit op de volgende. De video’s starten vanuit de lucht om de grootsheid van het ‘lokaal’ verduurzamen te duiden. Vervolgens zoomen we in… en weer uit. Langs bij klanten thuis, op bezoek bij belangrijke locaties én experts aan het woord. Real life beelden worden afgewisseld met animaties om de complexe werking van het warmtenet te vereenvoudigen. Maar we laten vooral de mensen zien. Want om tot echt verschil te komen, is iedereen nodig. Iedereen is deelgenoot.

Resultaat: Het concept van Doorpakkers blijkt enorm geschikt om basisinformatie over de warmtenetten aan te bieden, mede dankzij een goed distributieplan waarmee het publiek naar landingspagina’s wordt geleid. Daardoor hebben de video's ook een plek verworven op de hoofdpagina’s van Ennatuurlijk. Met duizenden views op de bestaande video's en nieuwe reeksen in de pijplijn is het format een blijvertje! 

www.thepost.nl

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

The Medals worden toegekend voor uitstekende kennis en kunde op expert-onderdelen van contentmarketing. De categorieën zijn verdeeld in twee groepen: Creatie, Vorm & Concept en Distributie, Promotie, Conversie & Data.

www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Fresh Bridge: Mitsuba - van New kid naar V.I.P. op het snackschap

[CMTA] The Fat Lady: UGent Durf Denken

[CMTA] dentsu: The Masked Singer: Kijkcijferkanon dat Nederland gezonder liet eten

[CMTA] Zandbeek: NHA Thuisstudies - Dit is jouw tijd

CMTA] Crocodile Agency: The Dean

 

Partners CMTA

 





Abonneer je op onze nieuwsbrief.