Marketing Report
[CMTA] The Post: In Perspectief nieuws

[CMTA] The Post: In Perspectief

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022 | www.cmta.nl


Bij The Post doen we aan bingemarketing. Dat begint voor ons altijd bij de strategie. We vertalen de positionering en doelen van merken naar een verhaallijn voor de content. Of het nou gaat om tekst, video, design of animatie - we hebben alles in huis om producties te maken die het publiek vindt, bindt en activeert. Contentmarketing kan niet zonder goede distributie. Samen met de klant bepalen we de doelen, middelen en de tactiek. Want content verdient een publiek dat niet meer wil stoppen met kijken. We create audiences.

Elevator Pitch

De inhoudelijke merkbekendheid van VisitOost – het platform met informatie over bijzondere plekken en evenementen in Overijssel - moet omhoog! In opdracht van MarketingOost ontwikkelden wij een contentstrategie, met als gedachtegoed: on-Nederlands Overijssel in beeld. In de videoserie ‘In Perspectief’ gaan we op ontdekkingsreis in de regio. We delen de in het landschap verscholen verhalen die alleen aan het licht komen als je er vanuit een ander perspectief naar kijkt. Het perspectief… van een vogel!

Briefing

In 2020 verschafte MarketingOost ons de volgende opdracht: ontwikkel een contentstrategie om de inhoudelijke merkbekendheid van het platform VisitOost te vergroten. Maar blijf het publiek wel triggeren om zelf nog als ‘onderzoeker’ in de regio op pad te gaan.

Bij het opstellen van een contentmarketingstrategie denken wij als een showrunner. We kijken alsof we – metaforisch - een steengoede televisieserie willen maken. Elke content-uiting die we maken is een aflevering van die serie. Daarmee leggen we de lat voor onze content hoog: elke aflevering moet raak zijn en kloppen. In de serie In Perspectief laten we de pracht en praal van Overijssel zien (zonder direct álles al weg te geven).



Strategie | Aanpak | Resultaat

Aanpak: Merkbekendheid genereren is mensen bereiken. Daarvoor moet je opvallen, verrassen. Dat doen we met de videoserie ‘In Perspectief’, waarin we op ontdekkingsreis gaan in de regio. We delen de in het landschap verscholen verhalen die alleen aan het licht komen als je er vanuit een ander perspectief naar kijkt. Het publiek nemen we mee – door stad en land. Van de Hanzesteden tot Giethoorn. Van Twente tot aan de IJssel. Van moderne architectuur tot ongerepte natuur. Het verhaal speelt zich af tegen het decor van ‘on-Nederlandse’ plekken; plekken waarvan je niet verwacht dat ze in Nederland zijn. We laten ze zien vanuit het perspectief... van een vogel! Dankzij dit perspectief worden de verschillende omgevingen uitermate overweldigend in beeld gebracht. Niet alleen de molen waarover verteld wordt, maar ook dat wat de weidse omgeving te bieden heeft. Door alles op een afstand te beschouwen, blijven er genoeg details over die het publiek zelf op locatie kan (en wil!) ontdekken na het zien van de afleveringen.

Resultaat: In het najaar van 2020 werd het nieuwe videoformat gepresenteerd op VisitOost.nl. Via een online campagne op de kanalen YouTube, Instagram en Facebook werd ingezet op bereik en views. In de periode van 1 juni 2021 tot 30 september 2021 zijn vier afleveringen gelanceerd, waarna het bereik in kaart is gebracht: een totaal van 355.649 videovertoningen. Ook in advertising met Display ads, Google Adwords en retargeting advertenties is ingespeeld op het laden van de positionering van VisitOost, met 2.911.342 impressies en een clickratio van 27% tot gevolg. De nieuwe contentstrategie, waar het format In Perspectief deel van uitmaakt, heeft geleid tot maar liefst 551.201 nieuwe websitebezoekers. De serie maakt indruk! En de interesse van het publiek is gewekt. Inmiddels zijn er nog meer afleveringen gepubliceerd en staan nieuwe seizoenen in de startblokken.

www.visitoost.nl/ontdek/in-perspectief
www.thepost.nl

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

The Medals worden toegekend voor uitstekende kennis en kunde op expert-onderdelen van contentmarketing. De categorieën zijn verdeeld in twee groepen: Creatie, Vorm & Concept en Distributie, Promotie, Conversie & Data.

www.cmta.nl


Lees ook:

 

[CMTA] Fresh Bridge: Mitsuba - van New kid naar V.I.P. op het snackschap

[CMTA] The Fat Lady: UGent Durf Denken

[CMTA] dentsu: The Masked Singer: Kijkcijferkanon dat Nederland gezonder liet eten

[CMTA] Zandbeek: NHA Thuisstudies - Dit is jouw tijd

CMTA] Crocodile Agency: The Dean

 

 

Partners CMTA

 





Abonneer je op onze nieuwsbrief.