Marketing Report
[CMTA] The Post: Teken vandaag voor morgen nieuws

[CMTA] The Post: Teken vandaag voor morgen

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022 | www.cmta.nl


Bij The Post doen we aan bingemarketing. Dat begint voor ons altijd bij de strategie. We vertalen de positionering en doelen van merken naar een verhaallijn voor de content. Of het nou gaat om tekst, video, design of animatie - we hebben alles in huis om producties te maken die het publiek vindt, bindt en activeert. Contentmarketing kan niet zonder goede distributie. Samen met de klant bepalen we de doelen, middelen en de tactiek. Want content verdient een publiek dat niet meer wil stoppen met kijken. We create audiences.

Elevator Pitch

Het levenstestament; wacht niet met het vastleggen van jouw wensen tot het moment komt dat het nodig is en je het zelf niet meer kan. Die boodschap wil de KNB uitdragen. The Post heeft daarbij geholpen door twee campagnes (extern en intern) te ontwikkelen, om zo meer zichtbaarheid te creëren rondom het levenstestament. Met als doel dat mensen een afspraak maken bij de notaris én meer notarissen zich aansluiten bij de database.

Briefing

De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) behartigt de belangen van de (kandidaat-)notarissen in Nederland en zorgt dat zij hun werk goed kunnen doen. De opdracht: meer herkenning en zichtbaarheid creëren rondom het levenstestament, zodat mensen uiteindelijk een afspraak maken bij de notaris om samen te kijken naar hun wensen. The Post bedacht het concept ‘Teken vandaag voor morgen’. Gelijktijdig met deze campagne is er een interne campagne opgezet omtrent een nieuwe database van notarissen vanuit de KNB: ‘Ik teken ervoor’. Met als doel dat zoveel mogelijk notarissen zich zouden aanmelden voor de database die is gekoppeld aan de externe campagne.

 

 

Strategie | Aanpak | Resultaat

Voor de KNB zijn er twee publieksgroepen gedefinieerd waar de meeste triggers en weerstanden zitten met betrekking tot het levenstestament. Vanuit dat oogpunt is er een contentplan geschreven om bepaalde weerstanden weg te nemen en de triggers juist te gebruiken. Naar aanleiding van het plan zijn verschillende contentformats bedacht, die in een content- en distributieflow zijn geplaatst. Om het doel van de campagnes te bereiken is dat plan opgesplitst in fases (zorgen dat je publiek jou vindt, je het publiek aan je bindt en je het publiek activeert tot actie). Per fase is bekeken welke contentformats het beste bij welke kanalen passen. 

De content van de campagne is verspreid op verschillende on- en offline kanalen (zoals Facebook, YouTube, fysieke kranten) en te horen geweest bij meerdere radiostations en het televisieprogramma Koffietijd. Voor de tweeweekse radiocampagne zijn drie commercials geproduceerd die op Sky Radio en alle regionale zenders te horen waren. In iedere commercial staat een ander ervaringsverhaal centraal. Voor Koffietijd is er een in-program item gemaakt waarbij ervaringsverhalen aan tafel worden gedeeld. Daar schuift notaris Sandra Viveen (bekend van programma ‘Kijken zonder kopen’) bij aan. Voor de interne campagne Ik teken ervoor zijn nieuwsbrieven en fysieke direct mail ingezet om zo notarissen aan te laten haken bij de database.

De campagnelooptijd is wegens succes verlengd van zes weken naar drie maanden. Ook zijn er op advies nog meer kanalen toegevoegd voor een beter resultaat. Zoals radio, fysieke kranten en zendtijd bij Koffietijd. Er zijn 876.000 mensen bereik via de Sky-campagne binnen de doelgroep. Daarnaast nog eens 1.549.000 mensen via de regionale zenders. Bij Koffietijd zijn er 211.000 kijkers geweest en zijn er 42.210 mensen bereikt via de socials. Via de campagne zijn er 157 extra afspraken gemaakt bij notarissen.


www.tekenvandaagvoormorgen.nl
www.thepost.nl

 

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

www.cmta.nl


Lees ook:

 

[CMTA] Fresh Bridge: Mitsuba - van New kid naar V.I.P. op het snackschap

[CMTA] The Fat Lady: UGent Durf Denken

[CMTA] dentsu: The Masked Singer: Kijkcijferkanon dat Nederland gezonder liet eten

[CMTA] Zandbeek: NHA Thuisstudies - Dit is jouw tijd

CMTA] Crocodile Agency: The Dean

 

 

Partners CMTA

 






 

 

Abonneer je op onze nieuwsbrief.