Marketing Report
[CMTA] &.Agency: Yes We Can Clinics, de onzichtbare strijd van een jonge generatie nieuws

[CMTA] &.Agency: Yes We Can Clinics, de onzichtbare strijd van een jonge generatie

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

www.cmta.nl

We koppelen de opkomende kracht van influencer marketing, pr, branded content, (social) media en big data aan elkaar. Met precies de juiste smaak, serveren we je een op maat gemaakte marketingcocktail. Een die je nergens anders vindt. En het smaakt goed. Wij vertellen merkverhalen. Maar niet zomaar merkverhalen. Nee, merkverhalen met impact. Hoe? Door een verhaal om je product te bouwen dat zo sterk is, dat je beoogde publiek na het lezen ervan eigenlijk al niet meer zonder kan. Laten we beginnen aan jouw nieuwe hoofdstuk. Laten we beginnen aan jouw ijzersterke merkverhaal.

Elevator Pitch

Met een contentmarketingcampagne heeft &.agency zoveel mogelijk jongeren en hun ouders bereikt met de positieve boodschap: Je bent niet alleen! Op deze manier hebben wij een verandering teweeg willen brengen om het taboe rondom psychische en/of verslavingsproblematiek bij jongeren te doorbreken. De boodschap dat niemand er alleen hoeft voor te staan en er altijd een plek is waar men terecht kan stond hierbij centraal.

Briefing

Briefing/Opdracht

Yes We Can Clinics merkte op dat er nog altijd een groot taboe bestaat over psychische en/of verslavingsproblematiek onder jongeren en hun ouders. &.agency is de uitdaging aangegaan om het gesprek te openen door een taboedoorbrekende communicatiestrategie te ontwikkelen, gericht op jongeren tussen de 13 en 23 jaar (en hun ouders) die te kampen hebben met psychische en/of verslavingsproblematiek. Het primaire doel was het het bespreekbaar maken van deze problematiek en het uitlichten van de mogelijkheden tot behandeling. De secundaire doelen waren het creëren van merkbekendheid en het stimuleren van behandelingen.

Uitdaging & Doel

Deze doelgroep is altijd online en wordt overweldigd door content. Je bereikt hen met een authentiek en sterk verhaal, dat herkenbaar en prikkelend is. Juist door in de branded content serie in te zetten op de edutaining waarde van het sterke verhaal van de authentieke influencer matches, bereikte &.agency dit. Dit effect is versterkt door de branded content serie met paid social advertising een deel te maken van de sociale omgeving van de doelgroep. Op deze manier bereikte de juiste content de juiste doelgroep, wat zich uitte in een succesvolle campagne.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Insight

Yes We Can Clinics merkte op dat er nog altijd een groot taboe bestaat over psychische en/of verslavingsproblematiek onder jongeren en hun ouders. Hierin spelen influencers een belangrijke rol in het bespreekbaar maken van deze doelgroepen. Influencers zijn de personen die de nieuwe generatie beïnvloeden en waar zij tegen op kijken.

Strategie & aanpak

De branded content campagne bestond uit een indringende video reeks van 5 YouTube-afleveringen waarin verschillende bekende gasten en fellows (ex-cliënten van Yes We Can Clinics) hun persoonlijke verhaal deden, ondersteund door influencer Sophie Ousri. Sophie is zelf fellow en door haar eigen ervaringen te delen en in gesprek te gaan met bekende gasten, heeft zij op de meest authentieke manier mogelijk haar heftige psychische problematiek aan bod gebracht. De overige, bekende gasten in deze serie waren de influencers Sophie Milzink, Merlijn Kamerling en Jiami Jongejan. Om de YouTube serie verder te pushen, is er voor een middelenmix gekozen van influencer marketing en paid social advertising. Sophie Ousri en de drie andere influencers die te gast waren in de videoserie hebben hun eigen aflevering gedeeld op hun social media kanalen. Daarnaast hebben ze ook andere informatieve en engaging content gedeeld waarin ze meer achtergrondinformatie over Yes We Can Clinics gaven en zo bijdroegen aan de doelstellingen van deze campagne.

Resultaat

De content van deze influencers heeft een hoge engagement rate (gem. 10,6 procent) behaald. Dit is te wijten aan het feit dat ze hun eigen persoonlijke en intieme verhaal hebben gedeeld met hun volgers die midden in de doelgroep van Yes We Can Clinics staan. Eveneens werd er goed geklikt op de link in de Instagram Stories van de influencers, die leidde naar meer informatie over Yes We Can Clinics (CTR: 3,46 procent, benchmark: 0,5-1 procent).

www.and-agency.com

www.yeswecanclinics.nl

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2022

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

www.cmta.nl


Lees ook:

[CMTA] Familyblend x KPN: Digitaal Opvoeden

[CMTA] M2Media: Hoe Schiphol de zakelijke reiziger opnieuw voor zich won

[CMTA] De Combinatie van Factoren: Spoken word campagne voor De Waalhoven

[CMTA] 1Camera: Samen leven volgens Achmea

[CMTA] Marcommit: HR in de spotlight

Partners CMTA







 

Abonneer je op onze nieuwsbrief.