Marketing Report
Campagne Bud van XXS Amsterdam voor eerst op Nederlandse televisie

Campagne Bud van XXS Amsterdam voor eerst op Nederlandse televisie

De eerste Nederlandse campagne van het recent in ons land geïntroduceerde biermerk Bud is op televisie te zien. Na een lanceringsevenement en het tweedaagse culturele evenement BUDX Amsterdam, worden de grote steden gekleurd door reusachtige out of homes. De televisiecampagne is door XXS Amsterdam ontwikkeld.

Sjors van Drie, Senior Brand Manager van Bud en Hertog Jan bij AB Inbev: "Met deze televisiecampagne focussen we ons op de komst van The King of Beers naar Nederland en op de unieke, zachte smaak die ons bier perfect geschikt maakt voor high energy occasions. We voegen daarmee iets toe aan het Nederlandse pilslandschap."

De nieuwe televisiecampagne is een onderdeel van de omvangrijke campagne die Bud uitrolt in Nederland. Naast een samenwerking met Ajax, het partneren en organiseren van verschillende evenementen en concertzalen en grote OOH-uitingen, wil Bud Nederland inspireren.

Sjors van Drie: "Als grote internationale speler kondigen wij onze komst naar Nederland groots aan, maar wij hopen ook dat het anderen inspireert om het leven groots aan te pakken. Wij willen mensen samenbrengen en talent een podium bieden. Dit doen we onder andere zelf door een platform als BUDX Amsterdam op te zetten waar wij met verschillende talks over muziek, kunst en mode een inspirerend programma creëren." 

Bud is onderdeel van AB InBev, dat in Nederland actief is met onder meer de merken Bud, Leffe, Dommelsch, Hertog Jan, Jupiler, Stella Artois, Corona en Hoegaarden. Om Bud te introduceren heeft AB InBev besloten het merk Jupiler minder prioriteit gegeven. In de Verenigde Staten is Bud bekend als Budweiser.

Credits:
Klant: AB Inbev Nederland | Concept en creatie: XXS Amsterdam | Mediabureau: Vizeum | Events: Wink | Creative agency: VIRTUE | PR: Glasnost

www.abinbev.nl
www.ab-inbev.com
www.kingsofbeer.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief