Marketing Report
Campagne Vandebron met Jennifer Hoffman

Campagne Vandebron met Jennifer Hoffman

Energiebedrijf Vandebron heeft een campagne ontwikkeld rondom het thema goede energie. Actrice Jennifer Hoffman informeert mensen via diverse kanalen over het belang van de herkomst van energie.

Centraal in de campagne staat de herkomst van energie en de manier waarop die wordt opgewekt. Volgens Vandebron wordt 7 procent van de energie in Nederland duurzaam opgewerkt, terwijl 70 procent van de huishoudens groene stroom afneemt.

Mart Vonk, hoofd marketing bij Vandebron: “Met onze nieuwe campagne laten we zien hoe Vandebron de Nederlandse energiemarkt transparanter maakt. We willen op simpele en prikkelende wijze ons verhaal delen, om mensen aan te zetten te kiezen voor eerlijke energie van Nederlandse producenten.”

Johan Timmers, regisseur: “Dit jaar werkte ik voor het eerst met Jennifer. Toen ik op set een keer in een Vandebron-shirt rondliep, raakten we in gesprek over het bedrijf en bleken we beiden klant te zijn. Vanuit ons gedeelde enthousiasme hebben we toen Vandebron benaderd voor een samenwerking. Het eindresultaat is een simpele maar krachtige video.”

Jennifer Hoffman: “Ik probeer zo veel mogelijk voor duurzaam te kiezen, bij het kopen van kleding en eten bijvoorbeeld, maar ook bij energie. Transparantie en eerlijkheid vanuit bedrijven is daarbij zo belangrijk. Je kunt jezelf gewoon niet meer serieus nemen als bedrijf als je in deze tijd niet over duurzaamheid nadenkt.”

De campagne bestaat uit een serie online video’s, een radiocommercial, social-mediacontent en display bannering.

www.vandebron.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief