Marketing Report
Campagne Zeeman: geurtje Lucht binnen paar uur uitverkocht

Campagne Zeeman: geurtje Lucht binnen paar uur uitverkocht

Tienduizenden flesjes Lucht gingen zaterdag 29 augustus 2020 over de toonbank van de Nederlandse winkelketen Zeeman. De door Zeeman zelf ontwikkelde eau de parfum voor 4,99 euro was zowel in de webshop als in de winkels binnen een paar uur uitverkocht.

Klanten die er wel snel genoeg bij waren, verspreidden hun aanwinst massaal op social media. Ook de reacties op de twee geuren zelf waren overwegend zeer positief. Op onder andere Marktplaats worden de flesjes inmiddels voor soms wel 40 euro doorverkocht. Zeeman waarschuwt nadrukkelijk hier niet op in te gaan.

Caroline van Turennout, marketingmanager Zeeman: “Het is juist onze bedoeling een topgeur voor de laagst mogelijke prijs aan te bieden. We zorgen ervoor dat we zo snel mogelijk weer nieuwe voorraad hebben, zodat zoveel mogelijk mensen plezier kunnen hebben van Lucht.”

“Door het succes van eerdere campagnes, zoals de trouwjurk en onze sneakers, weten we dat een spraakmakend product heel wat mensen in beweging kan brengen. Natuurlijk hoopten we dat succes nu weer te evenaren. We hebben daar dan ook groot op ingekocht, maar door dit enorme succes zijn we toch verrast. We zijn helemaal blij door het enthousiasme van onze klanten en ontzettend trots dat Lucht zo positief ontvangen is.”

De campagne loopt niet alleen in Nederland, maar ook in België, Frankrijk, Spanje en Duitsland.

www.zeeman.com/lucht

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief