Marketing Report
Accenture Interactive en PARK NOW Group ontwikkelen campagne over parkeerapps

Accenture Interactive en PARK NOW Group ontwikkelen campagne over parkeerapps

Accenture Interactive en de PARK NOW Group hebben samen een merk- en campagnestrategie voor Europa gecreëerd. De campagne is bedoeld om de bekendheid van parkeerapps te vergroten. De PARK NOW Group is in ons land bekend van de app Parkmobile en Park-Line.

In andere Europese landen zijn de apps RingGo en Park Now actief. Het campagneconcept is toepasbaar op de verschillende Europese markten, zowel markten die al bekend zijn met mobiel parkeren (zoals Nederland), als markten waar mobiel parkeren nog volop in ontwikkeling is (zoals Duitsland).  

Masha Kodden, Chief Marketing Officer Europa van de PARK NOW Group: “Als tech scale up zetten wij grote stappen met onze slimme parkeeroplossingen. Sinds we onderdeel zijn van de joint venture in mobiliteit met BMW GmbH en Daimler AG, zien we veel kansen onze positie als nummer één parkeerapp, met al meer dan achttien miljoen klanten, versneld uit te bouwen. Daarom kiezen we voor een Europese campagne die zowel onze merk- als performance doelstellingen ondersteunt. Het team van Accenture Interactive in Amsterdam spreekt onze taal als het gaat om creatie, digital en technologie en heeft daarbij een internationale focus. Die combinatie spreekt ons aan en dus was de keuze voor ons niet moeilijk.”

Martijn van Marle, Executive Creative Director bij Accenture Interactive: “Park Now is een parkeerapp. Simpel. Maar die app zorgt er wel voor dat je je op sommige momenten even heel blij kunt voelen. Bijvoorbeeld als je niet door de regen naar de parkeerautomaat hoeft te rennen om ‘m bij te vullen. Of niet op zoek hoeft naar een parkeermeter twee straten verderop. Die kleine, dagelijkse momenten van geluk noemen we #appiness”, wat is toegepast in de campagne.

De #appiness-campagne is onderdeel van een omnichannelstrategie en is onder meer te horen op radio en te zien via DOOH, social advertising en display-advertenties. De campagne wordt gefaseerd uitgerold in Europese steden waaronder Amsterdam, Berlijn, Genève, Londen en Parijs.

www.parknowgroup.com
www.accenture.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief