Marketing Report
CapeRock herontwerpt nieuwsshow ZDF-Morgenmagazin

CapeRock herontwerpt nieuwsshow ZDF-Morgenmagazin

Media-ontwerpbureau CapeRock heeft de design van het Duitse ZDF-Moma opnieuw ontworpen. De focus is op de zonsopgang als visueel hoogtepunt van de dageraad.

ZDF-Moma is sinds 1992 het ochtendnieuws- en informatieprogramma van het ZDF. Het wordt elke twee weken uitgezonden en trekt dagelijks zo'n 4 miljoen kijkers. Naast het nieuws van de dag biedt ZDF-Moma het Duitse publiek diepgaande reportages en discussies uit de politiek, het bedrijfsleven, de sport en de cultuur.

De "o" in Moma toont de vorm van een rijzende zon. Logo, typografie, vormen, kleuren en motion design in combinatie met de studio-elementen zorgen voor een prettige, vroege ochtend sfeer die uitnodigt om met dit nieuwsprogramma de dag te beginnen.

Het ontwerp navigeert de kijker naar de verschillende nieuwsberichten, die worden gepresenteerd en afgespeeld op de verschillende (touchscreens) schermen en monitoren in de studio.

Het herontwerp/redesign pakket van ZDF-Moma omvat een logo-ontwerp, een on-air pakket en studio-graphics, die het ochtend-nieuwsprogramma een frisse look geven en zodoende klaarstomen / gereed maken voor de toekomst.

www.zdf.de
www.caperock.tv

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.