Marketing Report
Carole Ravenshorst over klantvriendelijkheid bij CliniClowns interview

Carole Ravenshorst over klantvriendelijkheid bij CliniClowns

Op 11 mei wordt bekendgemaakt welke bedrijven de meest klantvriendelijke van Nederland zijn. CliniClowns is genomineerd in de categorie goede doelen. Carole Ravenshorst is verantwoordelijk voor de binding met donateurs. Wij spreken haar.

Kun jij CliniClowns introduceren?

CliniClowns zijn er voor iedereen die bang, onzeker, eenzaam of verdrietig is en de kracht van een lach hard nodig heeft. Een zorgeloos moment met CliniClowns maakt dat zieke kinderen even vergeten dat ze ziek zijn en mensen met dementie of een beperking zich gezien en begrepen voelen. Dat maakt écht een wereld van verschil; het haalt de positieve kracht in henzelf naar boven. En dat heeft een blijvend effect. Ons werk wordt mogelijk gemaakt door giften van donateurs en bedrijven.

Hoe hebben jullie bij CliniClowns klantvriendelijkheid gedefinieerd?

De basis is voor ons altijd persoonlijk en oprecht contact. Dat is ook de basis van het werk van onze clowns; zij stemmen nauw af op diegene voor wie ze spelen. Positiviteit is een van onze centrale waarden: in alles wat we doen kijken we naar wat er WEL kan. Zo ook voor onze donateurs. We willen hen bovendien graag positief verrassen en zijn servicegericht. En altijd dankbaar; want het is fantastisch dat ze ons steunen. We willen dat mensen dat voelen.

Hoe vergroten jullie de klantvriendelijkheid richting donateurs?

Het begint met bereikbaar zijn. Donateurs kunnen ons via diverse wegen bereiken, zodat ze kunnen kiezen welk kanaal hun voorkeur heeft. En mocht het een keer druk zijn, dan bieden we de optie om teruggebeld te worden. Ook verbeteren we continu onze serviceprocessen, waardoor servicemedewerkers hun tijd en aandacht kunnen besteden aan waardevolle gesprekken. Oprechte betrokkenheid is belangrijk.

Bestaat er zoiets als een ROI op klantvriendelijkheid?

Zeker. Klantvriendelijkheid zorgt voor betrokkenheid en binding. Dat betaalt zich uiteindelijk terug: in meer inzet, meer donaties of dat mensen die hun donateurschap beëindigen toch weer terug komen.

Is CliniClowns tevreden over het niveau van klantvriendelijkheid of kan het nog klantvriendelijker?

Het gaat er ons vooral om of onze donateurs, de zorg en de kinderen en mensen voor wie we spelen tevreden zijn. We blijven altijd zoeken hoe we het beste op hen afstemmen en de klantbeleving optimaliseren. Dat betekent dat we onze serviceprocessen continu monitoren en bijsturen, met de input van onze donateurs.

Wat is het laatste nieuws?

Als CliniClowns willen we er zijn voor iedereen die bang, onzeker, eenzaam of verdrietig is en de kracht van een lach hard nodig heeft. Daar is nog genoeg werk aan de winkel. Eigenlijk kunnen we dat ook niet alleen. Onze droom is dat iedereen in Nederland leert van de manier van contact maken van de CliniClown. Dat iedereen van onze missie hun missie maakt. Daarom gaan we – in het kader van ons 30-jarig jubileum – trainingen aanbieden in de “Kunst van contact” en zo onze 30 jaar aan kennis en ervaring delen. Als iedereen echt contact maakt en vriendelijk voor elkaar is, dan wordt de wereld echt een beetje mooier.

 

Hier staat een overzicht van alle genomineerde bedrijven.

www.cliniclowns.nl

www.marketresponse.nl

Lees ook:

Maarten Limmen over klantvriendelijkheid bij ICS

Martijn van de Weijer over klantvriendelijkheid bij Arriva

Oscar Nagel en Bas Jansen over klantvriendelijkheid bij T-Mobile, Simpel en BEN

Lizette Lulofs-van Munster over klantvriendelijkheid bij Rituals

Rein Wispelweij over klantvriendelijkheid bij RegioBank

Rich Singh over klantvriendelijkheid bij Qbuzz

Lonneke Hendrix over klantvriendelijkheid bij SNS bank

Renée Ras over klantvriendelijkheid bij ASN Bank

Marcel Paquay over klantvriendelijkheid bij Walibi Holland

Bart van den Berg over klantvriendelijkheid bij Simyo

Pieter Tammens over klantvriendelijkheid bij Toyota

Jako Papac over klantvriendelijkheid bij DSW

Frederique Kram over klantvriendelijkheid bij Stichting ALS Nederland

Anne Moser over klantvriendelijkheid bij Suzuki

Debbie Vermorken over klantvriendelijkheid bij Holland & Barrett

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief