Marketing Report
[Case] DCVF ontwikkelt spoken word-campagne voor Waalhoven

[Case] DCVF ontwikkelt spoken word-campagne voor Waalhoven

Wonen in de Waalhoven, dat moet je voelen. Aan De Combinatie van Factoren de uitdaging om hiervoor een campagne te bedenken. Het bureau bracht het toekomstige leven daar tot leven met een uniek spoken word piece als anker. Niet bepaald een standaard gebiedsmarketingcampagne.

De Waalhoven is een bijzonder nieuwbouwproject van VanWonen en BPD. Als je woont in de Waalhoven hoef je niet te kiezen tussen stad en natuur, rust en cultuur, alleen of lekker samen. Hier komen deze ogenschijnlijke tegenstellingen samen voor een nieuwe harmonieuze woonervaring. Aan de andere kant van de brug, en toch in hartje Nijmegen.

Uitdaging

Nieuwbouwproject De Waalhoven niet zomaar laten zien, maar laten ervaren. Op een moment dat er nog helemaal niks gebouwd is. Daarbij moet het meteen voelen als hartje Nijmegen, ook al is het aan de andere kant van de Waal. Wat toch wel een mentale grens is voor Nijmegenaren.

Insight

Nijmegen is bij uitstek een cultuurstad, vol historie en bruisende creativiteit tegelijk. Cultuur is wat Nijmegen verbindt en dus de ideale manier om new city Nijmegen (de Waalhoven) echt onderdeel van de stad te maken. Zo wordt de Waalhoven een warm bad voor Nijmegenaren én de velen die zich aangetrokken voelen door deze mooie stad.

De ACT-factor

De romantiek van de culturele stadsidentiteit van Nijmegen is doorgetrokken naar de Waalhoven en haar communicatie. Immers, om een ervaring neer te zetten was er meer nodig dan feiten. Je moet het kunnen voelen. Een standaard boodschap over nieuwe huizen wekt geen emotie op. Dus bracht DCVF Waalhoven tot leven in een spoken word piece, speciaal geschreven voor de Waalhoven. Dit werd de leidraad van de campagne.

Middelen

De visuele stijl werd een logoset die net als de Waalhoven in balans is. Met een been in de stad, en een been in de natuur. Verbonden door de brug. Een kleurenpalet dat regelrecht uit de uiterwaarden komt. De omgeving waar de Waalhoven komt te staan. En een combinatie van lettertypes die samen het stoere, speelse én romantische karakter van de Waalhoven vertegenwoordigen.

Vervolgens hebben is dit doorvertaald naar een website, posters, banners, social video ad, digitale radiospot en OOH. Daarnaast organiseert DCVF een festival en belevingswandelingen op en om het bouwterrein.

Highlights

Social Ad

  • Preview van wonen in de Waalhoven
  • Geen acteurs, bewust echte mensen, recht uit de zeer diverse doelgroep
  • Spoken word piece centraal, ingesproken door de artiest zelf: Lev Avitan
  • Op locatie
  • Regionale targeting: in en om Nijmegen

Digitale radio

  • Het unieke Waalhoven-gevoel overbrengen én de doelgroep activeren in 20 seconden.
  • Ingesproken door spoken word artist Lev
  • Lokaal getarget, in en om Nijmegen

Out of Home

  • Beeldmerk centraal, gevoel overbrengen
  • Traffic naar website
  • Lokaal getarget, in en om Nijmegen

Resultaten

De doelstelling van het behalen van 3000 leads werd binnen drie weken ruim behaald. Niet gek natuurlijk, met de huidige huizenmarkt. Maar goed nieuws voor VanWonen en BPD, die hiermee niet alleen huizen verkopen, maar ook werken aan hun imago als beyond growth ontwikkelaars.

www.dcvf.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.