Marketing Report
[Case] Gerichte branded content leidt tot meer websitebezoek voor BOM

[Case] Gerichte branded content leidt tot meer websitebezoek voor BOM

De Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) heeft succesvol branded content ingezet binnen de verschillende DPG Media-platforms. Deze inzet is gericht en regionaal ingezet, waardoor de zakelijke doelgroep op een slimme manier digitaal is bereikt. 

Van start-up naar scale-up

Cijfers laten zien dat maar een klein deel van alle start-ups erin slaagt om hun bedrijf te laten groeien naar scale-up. De BOM heeft een aanpak ontwikkeld die erop is gericht om Brabantse  startups wel consistent te laten doorgroeien. 

Awareness en meer websitebezoek

Om de awareness (touch) van BOM, en hun venture building aanpak, onder de zakelijke doelgroep in Brabant te verhogen is de hulp ingeschakeld van DPG Media. Naast de naamsbekendheid te verhogen, was er de wens om het websitebezoek van BOM te vergroten (tell-fase). 

Regionale focus én midden in de zakelijke doelgroep 

Om de zakelijke doelgroep optimaal te bereiken, is ervoor gekozen om de Ondernemer in te zetten. De Ondernemer is hét platform dat ondernemers online, in print en tijdens events informeert en inspireert. Alles met het doel succesvol ondernemerschap te stimuleren. De Ondernemer is het perfecte medium om écht met ondernemers in contact te komen.  Op de site van de De Ondernemer én op de dagbladpagina van De Ondernemer die elke dinsdag verschijnt in alle ADR-titels en Het Parool, zijn verschillende branded content-uitingen geplaatst.

Op de site zijn twee advertorials geplaatst met daarin een interview met Gert-Jan Vaessen, manager ventures, over de groei uitdagingen waar een startup mee te maken krijgt.

Binnen de expert column op de dagblad pagina legde men het probleem uit waar start-ups vaak tegen aanlopen. Het interview, dat twee weken later werd gepubliceerd, gaf de oplossing: venture building.

Verder zijn er native posts ingezet op diverse media als NU.nl, AD en Eindhovens Dagblad. De native posts zijn getarget op de zakelijke doelgroep binnen de regio Brabant waardoor deze midden in de doelgroep werd uitgeserveerd.  De native post is dé manier om de boodschap aan te laten sluiten bij de beleving van de consument op alle titels van DPG Media. Deze post wordt automatisch opgemaakt in stijl van de titel waarop het wordt uitgeserveerd. 

Stijging in websitebezoek en kwalitatieve leads

De crossmediale campagne laat goede cijfers zien in de gehele funnel: 

  • Touch: De verschillende artikelen realiseren 926.000 impressies in de regio Brabant. Daarnaast zijn er 360.000 impressies gerealiseerd met de native posts. Via De Ondernemer pagina in de krant zijn wekelijks 3 miljoen mensen bereikt. 
  • Tell: Met de impactvolle campagne via de platforms van DPG Media zijn 1700 paginaweergaven gerealiseerd, waarbij de time on site op 2 minuut en 20 seconden lag. 

 

Ook dieper in de funnel zijn indrukwekkende resultaten te zien: leads waren geen doel van deze campagne, maar toch zijn er ruim 30 (!) kwalitatieve leads binnengekomen (sell). 

Een tevreden klant 

De BOM en DPG Media kijken terug op een zeer geslaagde campagne, waarin relevante, kwalitatieve crossmediale content en inzet binnen het juiste umfeld het verschil maken. Een succesvolle en prettige samenwerking, die wordt doorgezet naar een volgende campagne in 2022!

Gert-Jan Vaessen, manager ventures bij BOM: “Deze campagne was letterlijk en figuurlijk aansprekend. Reacties uit mijn netwerk, maar vooral ook daarbuiten getuigen van groeiende zichtbaarheid. Dat dit ook nog eens tot mooie resultaten en nieuwe contacten heeft geleid is een kers op de taart.”

www.dpggrow.nl

Lees ook:

[Case] Inzet van DATALab helpt Mitsubishi Motors aan zeer goede CPA-resultaten
[Case] GROHE werft 350 aanmeldingen in samenwerking met vtwonen
[Case] DPG Media zet sporters in het zonnetje met Oranje Boven
[Case] DPG’s crossmediale full funnel-strategie voor QWIC
[Case] Bol.com positioneert zichzelf als woonaanbieder met vtwonen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.